صندوق های فطریه یکسان سازی می شود

بیرجند – ایرنا – مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سرایان گفت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و تعیین شورای زکات، امسال صندوق های جمع آوری فطریه یکسان سازی می شود.

امیرحسین اربابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این هر نهاد یا موسسه ای با آرم خودش اقدام به جمع آوری زکات فطریه می کرد که امسال با توجه به هماهنگی انجام شده صندوق های یک شکل با نشان ستاد زکات در محل مصلاهای نماز عید فطر برپا خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه نماینده نهادهای حمایتی و موسسه های دارای مجوز نیز در این محل ها حضور دارند گفت: مبالغ جمع آوری شده براساس نیازهای هر منطقه با تشخیص اعضای شورای زکات آن محل بین محرومان توزیع می شود.
مدیر کمیته امداد شهرستان سرایان افزود: سال گذشته ۲۸۴ میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع آوری شد که از این میزان ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مربوط به زکات فطریه بود.
وی به اجرای چند پروژه عمرانی از محل زکات اشاره و بیان کرد: سال گذشته ۱۰۸ میلیون تومان از کل زکات جمع آوری شده صرف اجرای چهار پروژه عمرانی و ۱۶۸ میلیون تومان نیز برای محرومان هزینه شد.
اربابی همچنین از کمک یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومانی مردم شهرستان سرایان در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این کمک ها در قالب طرح های مختلف ماه رمضان جمع آوری شده است.
وی با اشاره به جذب ۸۰ حامی در شب های قدر اظهار داشت: این حامیان به واسطه نمایندگانی که در شهرهای تهران، مشهد و بیرجند داشته ایم، فرزندان ایتام و محسنین را کمک می کنند.
وی با بیان اینکه بیماران صعب العلاج شهرستان سرایان از حامی یابی امسال بی بهره بودند گفت: ۷۶بیمار صعب العلاج در این شهرستان وجود دارد که تاکنون ۳۲ حامی برای کمک به این بیماران جذب شده اند.
۹۷۶۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =