دولت برای رفع مشکلات به دنبال دانشگاه برود

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: دولت باید برای رفع مشکلات روزمره به دنبال دانشگاه و دانشمند برود و از توان و اندیشه آنان استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار با استادان و مسئولان دانشگاه های مرکز استان افزود: دولت باید راهکار رفع مشکلات را از صاحب ‌نظران بگیرد، حفظ ایمان مردم به این است که زندگی روزمره آنها درست شود.
امام جمعه بیرجند گفت: دولت باید کمک کند، علم با صنعت و اقتصاد به کار بسته شود تا جامعه از مشکلات نجات یابد.
وی ادامه داد: انسان ثروتمند بدون ایمان مثل قارون خطرناک است اما اگر ثروت همراه با نور ایمان باشد مانند مال حضرت خدیجه کبری(س) زیبا می‌شود.
وی یادآور شد: ایمان دارای نوعی زیبایی است که به هر چه برسد آن را زیبا می‌کند ، ایمان می‌تواند فقر را به مرحله افتخار رسانده و آن را زیبا ‌کند.
وی اظهار کرد: علم جایگاه خودش را دارد اما زیبایی علم به ایمان است زیرا ایمان به علم جهت می‌دهد، علم بدون ایمان یک عنصر سرکش است و دنیا را به جهنم تبدیل می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌‎‌ جنوبی بیان کرد: علم به خودی خود یک زهر و مرکب سرکش است اما ایمان به علم زیبایی داده و حتی جهل هم با نور ایمان زیبا می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: هیچ چیزی جایگزین ایمان نمی‌شود، استادان بسیجی که فرماندهان جبهه جنگ نرم هستند باید راه دکتر چمران را بروند.
وی با بیان اینکه مسئولان سازمان بسیج اساتید استان، زیرمجموعه، جوانان و فرهنگ خود را حفاظت کرده زیرا در معرض باطل قرار دارند افزود: امروز دشمنان در میانمار، یمن، فلسطین و حتی در کشورهای خود، مردم را قتل ‌عام کرده و شهرها را ویران می کنند، باید در مقابل دشمنان محکم ایستادگی کرد تا به پیروزی برسیم.
امام جمعه بیرجند تصریح کرد: در کشور ۱۷ هزار شهید ترور را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردیم و شهید چمران ‌ها و مطهری ‌ها را دادیم، باید مقاومت کنیم و جلوی پیشروی چنگیز زمان را بگیریم.
وی با بیان اینکه کلمه استاد و بسیجی به معنی علم و ایمان و دین و دانش است ادامه داد: جامعه‌ای که از این دو کلمه برخوردار باشد بهره مند می شود و اگر دین بدون دانش و دانش بدون دین بماند به جان انسان‌ها آتش می‌شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی بیان کرد: دین بدون ایمان موجب خرافه و دانش بدون ایمان موجب سرکشی و طغیان می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ۶۰ سال پیش در تبلیغات ضد دینی باطل برای مردم و به‌ ویژه طبقه ضعیف جامعه از انقلاب فرانسه الگو می‌تراشیدند و می‌گفتند علم جایگزین دین شود.
وی یادآور شد: جایگاه علم دقت مبتنی بر فرضیه و آزمون است اما نمی تواند در محدودیتی که دارد جهان‌ شناس و آرمان‌شناس باشد، پاسخ عملی آن هم دکتر مصطفی چمران است.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: دکتر چمران دانشمندی کم‌نظیر و دقیق بود و اگر اهل کار، رفاه و پول بود همه چیز برایش فراهم بود اما ایمان موجب شد این دانشمند کم‌نظیر در کوه‌های لبنان و صحرای تفتیده خوزستان باشد.
رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: شخصیتی مانند دکتر شهید چمران هم در جهاد اکبر و هم در جهاد اصغر با دشمن درونی و بیرونی مبارزه کرد و بر دشمن پیروز شد و الگوی برای همه اساتید بسیجی است.
محمد مهدی دیانی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند در دانشگاه‌ها انسان‌ هایی در تراز شهید چمران تربیت شوند، بر این اساس یکی از مهم‌ترین مأموریت‌‌های سازمان بسیج اساتید، تربیت استادانی در تراز شهید چمران به عنوان فرماندهان جنگ نرم است که در حوزه‌های مختلف به هدایت دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم بپردازند.
رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان ‌جنوبی گفت: همچنین در این استان، ۸۰ درصد اساتید دانشگاه‌ها جذب سازمان بسیج اساتید شدند و بالغ بر ۳۰۰ حلقه علمی و ۴۰ حلقه تربیتی صالحین وجود دارد.
دیانی افزود: بسیجیان دانشگاه‌های استان سال ۱۳۹۶، در خدمت‌رسانی به زلزله ‌زدگان کرمانشاه و کرمان مشارکت کردند.
وی اظهار داشت: همچنین نشست‌ های بصیرتی در حوزه بصیرت‌ افزایی ، مسائل اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی با حضور سخنرانان کشوری و کرسی‌های آزاد اندیشی در موضوع حمایت از کالای ایرانی و سرمایه‌گذاری در استان برگزار شد.
وی یادآور شد: بر اساس طرح اعتلای سازمان بسیج اساتید، تشکیل و تاسیس اندیشکده‌های راهبردی در دستور کار سال ۱۳۹۷ قرار دارد و بر اساس اسناد بالادستی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از مهم‌ترین وظایف بسیج اساتید مشارکت در انجام تحقیقات مورد نیاز کشور است.
رئیس بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: برای ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی اساتید در سطح کشور و رفع مشکلات در عرصه‌های مختلف تصمیم گرفته شد تا هیات‌های اندیشه ‌ورز و اتاق فکر در کانون ‎های بسیج اساتید شکل بگیرد.
دیانی ادامه داد: اندیشکده‌ ها در سه حوزه و سطح حاکمیتی، سطح ملی و سطح منطقه‌ای و استانی ورود پیدا می‌کنند، در واقع این اتاق فکر در سطح ملی به عنوان اندیشکده‌های موضوع‌ محور و در سطح استانی نیز به عنوان اندیشکده‌ های اقلیم ‌محور هستند تا بتوانیم در سطح استان مشکلات را رصد کنیم.
وی اضافه کرد: مجوز ایجاد ۲ اندیشکده آب و اندیشکده گیاهان دارویی و تاسیس هشت اندیشکده به صورت دانشگاهی در استان گرفته شده است.
وی گفت: کمبود آب یکی از معضلات استان است به همین منظور صاحبنظران دانشگاهی در این عرصه می ‌توانند ایده ‌پردازی و مسئولان را حمایت کنند.
۷۵۵۹ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =