۵۸۵۸ داوطلب خراسان جنوبی در کنکور ۹۷ شرکت می کنند

بیرجند – ایرنا – رئیس دانشگاه بیرجند گفت: امسال پنج هزار و ۸۵۸ نفر از خراسان جنوبی در چهار گروه آزمایشی در نوبت صبح و عصر در آزمون سراسری سال ۹۷ رقابت می کنند.

احمد خامسان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی کشور، هفتم و هشتم تیر ماه جاری همزمان با سراسر کشور در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.
وی اظهار داشت: بر این اساس آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ( هفتم تیر) برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این گروه های آزمایشی یکهزار و ۸۱۶ نفر ثبت نام کرده اند که با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
وی یادآور شد: همچنین آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر با حضور ۵۲۷ نفر بعد از ظهر روز پنجشنبه در پردیس شوکت آباد دانشگاه بیرجند برگزار می شود.
رئیس دانشگاه بیرجند گفت: صبح روز جمعه (هشتم تیر)، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی و ۸۱۵ داوطلب گروه آزمایشی زبان های خارجی در حوزه های آزمون مستقر در دانشکده ها و ساختمان های آموزشی دانشگاه بیرجند شرکت خواهند کرد.
خامسان افزود: داوطلبان آزمون سراسری از بعد ازظهر سوم تا ۶ تیرماه جاری می توانند با مراجعه به نشانی www.sanjesh.org (سازمان سنجش آموزش کشور) نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.
وی عنوان کرد: همچنین دواطلبان آزمون سراسری برای رفع نقص کارت شرکت در آزمون می توانند روزهای پنجم و ۶ تیر ماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ ظهر و ۱۴ تا ۱۸ عصر به پردیس شهدای دانشگاه بیرجند واقع در میدان شهدا مراجعه کنند.
اکنون ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه های خراسان جنوبی مشغول به تحصیل هستند که به عنوان قطب نگهداشت جمعیت در منطقه مرزی بسیار حائز اهمیت است.
دانشگاه بیرجند با دارا بودن حدود ۱۲ هزار دانشجو در بیش از ۳۰۰ کد رشته و ۳۷۵ عضو هیات علمی تمام وقت، با قدمت بیش از ۴۰ سال خدمات ارزنده ای را به منطقه و کشور ارایه کرده است.
در حال حاضر نسبت دانشجو به جمعیت خراسان جنوبی یک به ۴.۵ است و به ازای هر یکهزار نفر در استان یک عضو هیات علمی تمام وقت وجود دارد.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 5 =