۳۹۲ پرونده در تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تشکیل شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ۳۹۲ پرونده کالا و خدمات در چهار ماه نخست امسال وارد شعب تعزیرات حکومتی استان و ۳۹۵ پرونده نیز در این بخش مختومه شده است.

محمدحسین اشرفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده تخلفات در بخش کالا و خدمات مربوط به گرانفروشی، درج نشدن قیمت و ارائه ندادن فاکتور فروش بوده است.
وی مجموع جرایم نقدی تعیین شده در بخش های مختلف را حدود ۱۹ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: میزان جرایم وصولی در بخش کالا و خدمات طی این مدت ۷۳۱ میلیون ریال است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: در بازه زمانی چهار ماه گذشته ۶۴۰ پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز وارد شعب تعزیرات حکومتی استان و در این مدت ۶۴۲ پرونده رسیدگی و مختومه گزارش شد.
وی ادامه داد: در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز ۸۵ فقره پرونده وارد، ۹۸۲ پرونده مختومه و ۱۳۲ میلیون ریال جرایم تعیین شده در این بخش وصول شد.
اشرفی گفت: عرضه و فروش کالاهای غیربهداشتی، رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و رعایت نکردن اصول بهداشت محیطی عمده تخلفات بخش بهداشت، دارو و درمان در استان بوده است.
وی بیان کرد: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی و حمل و نقل کالای قاچاق بیشترین پرونده های تخلف را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: ۱۰ مرداد ماه جاری یک وانت بار حامل گوسفند قاچاق که از نهبندان به سمت سربیشه در حرکت بود، توقیف و پرونده آن در شعبه قاچاق کالا و ارز نهبندان رسیدگی شد.
وی گفت: پس از بررسی پرونده و محرز شدن غیرایرانی بودن دام ها، متهم در شعبه علاوه بر ضبط دام های مکشوفه به پرداخت ۷۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
اشرفی اظهار داشت: همچنین یکهزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفید در بیرجند کشف و پس از محرز شدن تخلف، متهم به ۱۲۶ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
وی همچنین از کشف ۴۸۴ ثوب انواع پوشاک زنانه در فردوس خبر داد و گفت: پس از بررسی پرونده و محرز شدن تخلف ۲ متهم علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۱۹۵ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی به فعالیت گشت های بازرسی در استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال ۳۴۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی استان توسط ۱۰۵ اکیپ بازرسی انجام شده است.
وی بیان کرد: بازرسی های انجام شده به تشکیل ۷۰ پرونده تخلف منجر شد که به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
اشرفی تاکید کرد: نظارت و کنترل بر بازار و واحدهای صنفی در استان تشدید یافته و تاکنون موردی از احتکار یا اختفای کالا مشاهده یا به تعزیرات حکومتی گزارش داده نشده است.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 1 =