خطیب جمعه بیرجند: جامعه امروز نیازمند امید است

بیرجند – ایرنا – امام جمعه موقت بیرجند گفت: جامعه امروز نیازمند امید است و در مسیر خواسته منافقان قرار گرفتن منجر به ایجاد ناامیدی در جامعه می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: فراخوان اجتماع مردمی در کف خیابان فتنه جدید دشمن است تا به صورت حساب شده در چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی، دست اندازی کنند.
وی تصریح کرد: مطالبه گری در کف خیابان جایگاه ندارد بلکه مشکلات مردم باید به صورت صحیح به مسئولان ارایه شود تا دشمن از روند اشتباه سوء استفاده نکند.
خطیب جمعه مرکز استان خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئولان باید در موقعیت های مختلف هوشیار باشند تا کید دشمن ضربه ای به نظام وارد نکند.
وی گفت: مسئولان نظام اسلامی باید نامه امام علی (ع) به مالک اشتر را سرلوحه کار خویش قرار دهند و در مسیر مسئولیت شان تقوای الهی داشته باشند.
به گفته وی جمع آوری خراج، جهاد با دشمنان، توجه به مردم و تقوای الهی از مهمترین توصیه های امام به مالک اشتر است و امروز هم مسئولان نظام اسلامی باید در این مسیر حرکت کنند.
حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه شناخت و مبارزه با دشمن از تکالیف اصلی مسئولان است، افزود: توجه به مردم و حل مشکلات جامعه اسلامی طبق این نامه از وظایف مسئولان است.
وی تاکید کرد: امروز توجه به بندگان خدا، حل گره و مشکلات مردم از تکالیفی است که متوجه کارگزاران نظام است و کسانی که تریبون در اختیار آنها و اهل قلم هستند باید دستاوردهای نظام را به خوبی بیان کنند.
وی گفت: شقاوت و بدبختی و سعادت فقط مربوط به آخرت نیست بلکه انسان با عملش در همین دنیا، با آن روبه رو می شود و امروز باید بدانیم دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مدیون مدیریت امام خمینی (ره) هستیم.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: تقوای الهی باید در جامعه اسلامی در همه حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نمایان باشد به طوری که با تقوای الهی به دنبال رفع ناهنجاری ها در همه حوزه ها باشیم و احساس تکلیف کنیم.
وی گفت: تقوای الهی تنها راه جلوگیری از خیانت، دست درازی به بیت المال، کم کاری ها، رشوه خواری ها و سایر هنجارشکنی هاست و باید درک کنیم که نظام اسلامی در کشور ما براساس اسلام ناب شکل گرفته است و بیش از ۲۳۰ هزار شهید جانشان را برای استواری این نظام اهدا کرده اند.

** قوای سه گانه در تراز انقلاب باشند
حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه قوای سه گانه در جمهوری اسلامی ایران باید در تراز انقلاب اسلامی حرکت کنند گفت: بر مردم و مسئولان تکلیف است که در تراز انقلاب برنامه ریزی و عمل کنند.
وی بیان کرد: امروز دانشگاه های کشور هم باید در تراز انقلاب اسلامی باشند و دانشجویان باید در این مسیر تربیت شوند تا آینده نظام حفظ شود.
وی خطاب به مسئولان دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی در تراز انقلاب پرورش دهید تا دانش آموزان آنها انقلابی باشند.
امام جمعه موقت بیرجند شهید دکتر مصطفی چمران را اسوه و الگوی دانشجو و استاد در تراز انقلاب دانست و افزود: دانشجویان و اساتید دانشگاه باید سیره این شهید بزرگوار را سرلوحه کار خویش قرار دهند.
وی سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)، دوازدهمین سالگرد پیروزی حزب الله لبنان و شهادت امام جواد (ع) را از مهمترین مناسبت های پیش رو ذکر کرد و افزود: پیروزی جبهه مقاومت بینی استکبار را به خاک مالید و واژه شکست ناپذیری صهیونیست را از بین برد.
وی جنایات رژیم صهیونیستی و آل سعود در کشورهای اسلامی را محکوم کرد و گفت: عربستان و رژیم صهیونیستی در ماه حرام هم دست به قتل عام مسلمانان می زنند که شهادت ۵۱ شهید دانش آموز و ۷۹ زخمی در حمله منحوسانه آل سعود به یمن گواهی روشن بر این سخن است.
۳۲۱۵*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =