۱۰۳ روحانی در روستاهای خراسان جنوبی مستقر هستند

بیرجند – ایرنا – مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۱۰۳ روحانی در روستاهای استان مستقر هستند این در حالیست که بسیاری از روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار خراسان جنوبی روحانی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام احمد رضایی روز سه شنبه در نشست مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان افزود: همچنین ۱۱۵ روحانی در طرح هجرت و ۴۰۰ روحانی بومی ثابت ظرفیت بسیار خوبی برای استان است که می توان از آن بهره مند شد.
وی از ورود سازمان تبلیغات اسلامی استان در اجرای طرح پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: هم اکنون این طرح در حاشیه شهر بیرجند به ویژه سکونتگاه های غیر رسمی در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: در راستای این طرح ۶ پایگاه فرهنگی تشکیل شده که هر پایگاه ۱۰ کارگروه ویژه دارد که به انجام فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی می پردازند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از صدور پنج هزار گواهینامه قرآنی در این استان خبر داد و گفت: سالانه یکهزار کلاس قرآنی توسط تشکل ها و موسسه های قرآنی در استان تشکیل می شود.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ دوره طرح اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در استان برگزار شده است.
وی بیان کرد: تشکیل انجمن قاریان استان، آموزش های غیرحضوری از جمله ارتباطات و مدیریت فعالان قرآنی و انجمن خیران قرآنی از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی استان در حوزه قرآنی است.
رضایی گفت: در حال حاضر ۷۳ تشکل و موسسه قرآنی، ۱۷۰ خانه قرآن روستایی و ۴۳ خانه قرآن وجود دارد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای هیات های مذهبی در استان ادامه داد: در کشور ۹۲ هزار و در استان یکهزار و ۳۰۰ هیات مذهبی فعال هستند.
وی گفت: هر کدام از این هیات های مذهبی می تواند جلوی یکی از آسیب های اجتماعی را بگیرد و خانواده را از فروپاشی نجات دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از ساماندهی مداحان استان در سامانه طوبی خبر داد و گفت: همچنین در حوزه بانوان نیز تشکل زنان با شناسایی ۵۰ نفر از بانوان راه اندازی شده است که این بانوان به عنوان مشاوران مذهبی و مبلغ به مدارس اعزام می شوند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر چهار مدرسه صدرا در شهرستان های طبس، نهبندان و بیرجند فعالیت دارند که پرورش مدیران متعهد، برگزاری گفتمان های دینی و ساماندهی ائمه جماعات از جمله اهداف این مدارس است.
حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه روحانیان بومی و غیربومی استان نیاز به حمایت دارند گفت: بسیاری از روحانیون به ویژه در مناطق روستایی با حداقل های درآمد مشغول زندگی و کار هستند که نیاز به حمایت های بیشتری دارند.
وی از مجمع نمایندگان استان خواست در زمینه قرآنی و مشکلات روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی را مساعدت کنند تا انقلابی قرآنی در استان برپا شود.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − چهار =