۵ اکیپ دامپزشکی نهبندان بر ذبح دام قربانی نظارت می کنند

بیرجند – ایرنا – رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: پنج اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی این شهرستان برای حفظ سلامت مردم و اطمینان از سالم بودن دام، بر ذبح دام های قربانی در روز عید قربان نظارت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا محمد راه انجام روز شنبه در جمع خبرنگان اظهار داشت: هدف از نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی، تامین بهداشت عمومی و جلوگیری از انتقال بیماری های قابل انتقال از دام به انسان است.
وی افزود: امسال نیز مانند سال های گذشته اکیپ ‌های ویژه شبکه دامپزشکی نهبندان بر ذبح دام‌ های قربانی در روز عید قربان به صورت رایگان نظارت می کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: بسیاری از بیماری ‌های مشترک میان انسان و دام مانند تب کریمه کنگو در دام بدون نشانه است اما در اثر تماس انسان با دام بیمار، بیماری به انسان منتقل می ‌شود.
وی از مردم خواست به منظور جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و حفظ بهداشت، دام‌های خود را در کشتارگاه ‌ها ذبح کنند.
راه انجام، کشتار دام خارج از کشتارگاه را ممنوع اعلام کرد و افزود: ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر به مخاطره انداختن سلامت عمومی سبب ایجاد آلودگی های ثانویه در گوشت استحصالی و نیز ایجاد آلودگی های زیست محیطی در معابر عمومی و انتشار بیماری های مشترک بین انسان و دام می شود.
وی توصیه کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های قابل انتقال از دام به انسان از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و بروسلوز، گوشت دام قربانی ۲۴ ساعت و آلایش خوراکی دام (دل، جگر و قلوه) ۴۸ ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه سانتیگراد) نگهداری و سپس اقدام به توزیع و مصرف آن شود.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: برای خدمت‌ رسانی به مردم، اکیپ ‌های دامپزشکی از ساعت ۶ تا ۱۴ آماده ارائه خدمات رایگان نظیر نظارت‌ های بهداشتی و شرعی قبل، حین و بعد از کشتار در کشتارگاه و مکان‌های در نظر گرفته شده به شهروندان هستند.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 13 =