۳۶‌ طرح اشتغالزا در شهرستان درمیان اجرا شد

بیرجند – ایرنا – مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) درمیان گفت: در چهار ماهه سال جاری ۳۶ طرح اشتغالزایی با پرداخت ۴۱۶ میلیون تومان تسهیلات در این شهرستان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا احمد بصیری پور روز یکشنبه در شورای زکات شهرستان درمیان افزود: در هفته دولت سه طرح پنل خورشیدی با پرداخت ۹۰ میلیون تومان تسهیلات به نمایندگی از این طرح ها افتتاح می شود.
وی بیان کرد: این طرح ها در زمینه‌های کشاورزی، صنایع دستی، خدمات، قالیبافی، حوله ‌بافی و پرورش طیور اجرا و برای بیش از ۳۶ مددجو شغل ایجاد شد.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۲۸ ‌میلیون و ۲۳۵ هزار تومان زکات در این شهرستان جمع آوری شده است، اضافه کرد: زکات جمع آوری شده بین نیازمندان بومی توزیع شد و از آنجا که زکات برای محرومان و مستضعفان هزینه می شود و گره گشای زندگی آنان است.
مدیر کمیته امداد درمیان اظهار داشت: نیاز است در حوزه ترویج فرهنگ زکات و احیای آن بیش از پیش بکوشیم و در این خصوص با کمک ائمه جمعه و جماعات، بسیج و رسانه ها جریان فرهنگی به راه بیندازیم.
بصیری پور از آمادگی این نهاد برای جمع آوری نذورات و گوشت های قربانی مردم در عید قربان خبرداد و گفت: کمیته امداد پل ارتباطی بین خیرین و نیازمندان واقعی جامعه است که با نظارت و طبق فتاوای مراجع عظام تقلید نسبت به احیا سنت حسنه خصوصا فریضه قربانی فعالیت می کند.
وی ادامه داد: تاکنون با پرداخت هزینه از سوی خیرین ۱۳راس دام خریداری شده که پس از قربانی در عید قربان بین نیازمندان توزیع خواهد شد و همچنین تعدادی پایگاه در محل کشتارگاه اسدیه و برخی روستاهای پرجمعیت شهرستان برای جمع آوری نذورات مردم در عید قربان راه اندازی می شود.
در حال حاضر چهار هزار و ۴۶ خانوار در قالب ۹ هزار و ۴۰۳ نفر زیر پوشش کمیته امداد درمیان هستند که از این تعداد سه هزار و ۲۹۰ خانوار ماهانه از کمیته امداد مستمری دریافت می کنند و ۶۸۵ خانوار از سایر خدمات امداد بهره‌‌مند می شوند.
شهرستان درمیان دارای ۵۷ هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و ۷۹۷ کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول ۷۰ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
۷۵۵۶* ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هشت =