نباید بذر ناامیدی در جامعه پاشیده شود

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: نباید در شرایط حساس کنونی بذر ناامیدی در جامعه پاشیده شود چراکه هدف دشمن ایجاد نارضایتی و تبدیل آن به اغتشاش در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز یکشنبه در چهارمین نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی در سال جاری افزود: باید فرهیختگان، دانشگاهیان، نخبگان، پیش قراولان علم، ادب و هنر و صاحبان قلم بدانند دشمن به دنبال این است که در هر مناسبتی به عناوین مختلف ورود کند و فراخوان های گسترده بدهد.
وی گفت: دستگاه های اجرایی بدانند اگر تا دیروز برخی پاسخگویی ها پنج درصد نارضایتی ایجاد می کرد امروز یک درصد هم حرام مطلق است لذا دستگاه هایی که در معرض خدمت رسانی به مردم هستند به بهترین شکل ممکن گفت و گو کرده و پذیرای انتقادات هم باشند.
مروج الشریعه اظهار داشت: یک سایت در استان به وزیر، هتاکانه جسارت کرده که قطعا پیگیری قضایی می کنیم و از دستگاه قضا خواسته ایم با این سایت برخورد قضایی کنند چون آن را سایه نقشه شوم دشمن خارجی می بینیم.
وی گفت: فضای دمکراسی و دموکراتیک در استان خراسان جنوبی بسیار بالاست و ممکن است ایده آل جوان نباشد اما در مقایسه با برخی استان ها اندیس های دموکراسی در نشر اطلاعات را می بینیم.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: حواسمان باشد از نظامی که در راس آن یک مجتهد و نعمت الهی سکان هدایت و راهبری انقلاب و نظام را عهده دار است، دور نشویم.

** لزوم توجه بیشتر به مسائل فرهنگی و اجتماعی
وی با بیان اینکه باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی استان بیشتر پرداخته شود گفت: نباید تصور کرد راهبرد استان خراسان جنوبی فقط توسعه اقتصادی و تنها معضل توسعه زیرساختی است.
وی افزود: بدون شک این مسائل روزی به اتمام می رسد اما آنکه مسئولیت انسان سازی را در استان عهده دار است، مسئله رسیدگی به فرهنگ انسانی و گسترش آن است.
مروج الشریعه نسل جوان را ثروت گرانبهای همه دولت ها و حکومت ها دانست و بیان کرد: جوانان را باید از آسیب های اجتماعی محفوظ نگه داشت و اکنون در شرایطی هستیم که هر مسئله ای پیرامون ما می تواند زمینه سازی برای دشمن قسم خورده باشد که در کمین نشسته است.
وی گفت: دشمن از کوچکترین مسئله که تامین نیازهای اساسی یک جامعه است تا هر آنچه دست منحوس و پلید وی برسد برای از بین بردن این نسل تلاش می کند.
وی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی کارگروه هایی در استان تشکیل می شود اما کافی نیست چون اگر جامعه از نظر بنیان های فرهنگی و اجتماعی درست باشد مابقی مسائل در حوزه های مختلف قابل حل است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور روسای سه قوه افزود: در وضع موجود مقام معظم رهبری مدام در بخش های مختلف به قوه قضاییه، نیروهای مسلح، دانشگاهیان، دانشجویان، دولت، ملت، مجلس و سایر حوزه ها تذکراتی را متذکر می شوند و امور در سطح کلان با وحدت کم نظیر دنبال می شود.
وی با تاکید بر اینکه در برش استانی نیز برخی سیاست ها نیازمند بازنگری است گفت: در شرایطی که از جنگ تمام عیار در حوزه اقتصادی یاد می شود همه در هر جایگاهی که هستند باید مواظب باشند، تذکرات رهبری به نفع همه ماست و همه باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
مروج الشریعه گفت: اگر این مسیر را هوشمندانه پیش بردیم می توانیم از این پیچ نابهنگام که بر سر راه جمهوری اسلامی قرار گرفته با هوشیاری، تدبیر و تلاش همه در سایه و پرتو عنایات رهبری عبور کنیم.

**دولت در حوزه تامین مالی اشتغال سنگ تمام گذاشت
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در تامین منابع مالی حوزه اشتغال سنگ تمام گذاشته است گفت: دستگاه های اجرایی پیشران اقتصادی که وظیفه کارآفرینی را بر عهده دارند امروز در معرض آزمون بزرگی هستند و رتبه استان در زمینه جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری مطلوب است اما انتظارها بیشتر از این بود.
مروج الشریعه ادامه داد: تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط استان جذب شده که این میزان در مقایسه با برخی استان ها حائز اهمیت است.

** دستگاه های اجرایی راهبردهای افتا را جدی بگیرند
استاندار خراسان جنوبی از راه اندازی مرکز افتا «مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات» در استان خبر داد و گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی با حساسیت تمام مرکز افتا را جدی گرفته و راهبردها، هشدارها و پیشنهادات این مرکز را ضمن انعکاس ملایم، منعطف و مناسب به درون سازمان خود و به همه همکاران ابلاغ کنند.
وی ادامه داد: حساسیتی که همه باید نسبت به امنیت لازم در فضای تبادل اطلاعات داشته باشیم مدنظر باشد و در مرکز افتا اقداماتی نسبت به ارتقای فضای امنیتی در فضای تبادل اطلاعات مجازی تصممیم گیری هایی انجام خواهد شد.
وی گفت: برخی اطلاعات دستگاه های اجرایی نباید در فضای مجازی اطلاع رسانی شود در حالیکه برخی همکاران از روی دلسوزی شتاب در ارسال و تبادل اطلاعات را در دستور کار دارند لذا امنیت اطلاعات باید بیشتر از سرعت مدنظر قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امنیت نباید فدای آیتم سرعت در انتشار اطلاعات شود افزود: برخی مواقع به دلیل انتشار سریع برخی مطالب امنیت به خطر افتاده است لذا مطالب باید با حساسیت ارسال و منتشر شود.

** نقد منطقی اشکال ندارد
وی عنوان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری نقد منطقی اشکال ندارد اما نباید لجن پراکنی کرد و وارد دایره حرام شد.
مروج الشریعه گفت: برخی مواقع نقدها از مرز منطق و اخلاق خارج شده و وارد دایره هتاکی، جسارت و فحاشی می شود بنابراین رعایت نظم و انضباط در تمامی امور ضروری است.
وی با بیان اینکه مرکز افتا برای نظم دهی مناسب اطلاعات راه اندازی شده است گفت: آمار و اطالاعات مربوط به نظام را به هر شکلی منتشر کرد لذا این مرکز در تمامی مراکز استان ها اینگونه موارد را کنترل و به موقع هشدار می دهد.

** عرق وطنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارزشمند است
وی به ارایه گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این نشست اشاره کرد و گفت: دکتر قائمی می توانست در داخل و خارج کشور موقعیت های مختلف در عرصه علم و عمل داشته باشد اما تصمیم گرفت در موطن خود خدمت کند که بسیار ارزشمند است.
مروج الشریعه افزود: امید است پزشکان حاذق و متخصص، اعضای هیئت علمی و دانشجویان علوم پزشکی قدر دکتر قائمی را بدانند و از این ظرفیت استفاده کنند.
وی اظهار داشت: از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تقاضا داریم با همان صلابتی که به دنبال رشد و ارتقای سطح علمی، سخت افزار و امکانات و کاربردهای این دانشگاه در استان هستند به نقاط مختلف استان نیز توجه بیشتری داشته باشند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی مراکز شهرستان ها از امکانات پزشکی محدودی برخوردارند گفت: به همت دانشگاه یک دستگاه دیالیز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارگیری شده و به زودی در زیرکوه مستقر خواهد شد.
وی اضافه کرد: بیمارستان شهید آتشدست نهبندان نیز نیازمند یک دستگاه سی تی اسکن است که باید تلاش کرد هرچه سریعتر دستگاه راه اندازی شود ما نیز آماده مشارکت هستیم.

** اداره کل آموزش و پرورش استان تعیین تکلیف شود
وی از وزیر آموزش و پرورش خواست با توجه به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس نسبت به تعیین تکلیف مدیرکل آموزش و پرورش که بیش از سه ماه است با سرپرستی اداره می شود، اقدام کند.
مروج الشریعه بیان کرد: شورای آموزش و پرورش استان به زودی تشکیل و موارد مربوط به بازگشایی مدارس بررسی می شود.

** برگزاری کنگره شهدا افتخار استان است
مروج الشریعه به برگزاری کنگره ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی در هفته های پیش رو اشاره کرد و گفت: افتخار استانداری و استان این است که با تمام قوا در زمینه برگزاری کنگره شهدا تلاش می کند.
وی بیان کرد: اصل برگزاری کنگره شهدا بهترین فرصت برای سالم سازی فضای جامعه و بسترسازی برای فعالیت های مناسب در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی است.

** تالار گفت و گو در دانشگاه ها راه اندازی شود
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بازگشایی دانشگاه ها گفت: اینکه دانشجویان علاقمند به فعالیت سیاسی هستند هیچ اشکالی ندارد به شرط اینکه از مرز خود خارج نشود.
وی عنوان کرد: به روسای تمامی دانشگاه های استان توصیه کرده ایم به جای اینکه هر کسی سر در گریبان خود در هر محفلی، سایتی یا کانالی باشد، تالارهای گفت و گو را راه اندازی کنند.
مروج الشریعه اظهار داشت: هر دانشگاهی تالار گفت و گو را راه اندازی کند در جلسات حضور می یابم و باید یاد بگیریم که می توانیم در کنار یکدیگر به گفت و گو بپردازیم هرچند نظرات ما در موضوعات مختلف متفاوت باشد.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − دو =