مسئولان حوزه آموزش و پرورش پاسخگو باشند

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش پس از نهاد خانواده یکی از مهمترین موقعیت های ساختاری در کشور است و مسئولان باید در مورد نحوه عملکردشان در این حوزه پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دومین گردهمایی اعضا کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خراسان جنوبی، افزود: آموزش با اشرف مخلوقات رابطه مستقیم دارد و در عین پرورش باید نقش نظارتی هم داشته باشد.
به گفته وی امروزه در تحقق انواع پروژه ها، در کنار علم و تجربه نیاز به نظارت است زیرا اگر در ساختار انسان سهل انگاری شود بدون شک شاهد ایجاد فنته خواهیم بود.
وی ادامه داد: امروز اگر شاهد فتنه های جدید، ویران کردن کشور ها و کشتن انسان های بی گناه در دنیا هستیم نشان دهنده این مهم است که دنیا را فساد فراگرفته و علت اصلی این است که قوانین در ساختار سازندگی انسان رعایت نشده است.
وی تاکید کرد: فساد وقتی فراگیر شود قابل بازسازی نیست و مسئول باید بداند که برای هر تصمیمی فردا مسئول خواهد بود و باید پاسخگو باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی، اظهار داشت: متاسفانه بعضا در دنیایی که باید افراد خود مربی باشند، پیام رسان آفت های برگرفته از غرب هستند که به طور حتم باید به آن توجه شود.
وی در ادامه تصریح کرد: ماهیت انسان برخلاف سایر موجودات در همین دنیا باید پرورش یابد و ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۲ امام وظیفه آن را بر عهده داشته اند و امروز هم معلمان در حوزه ای که تعلیم و تربیت نقش پرورش ساختار و ماهیت انسانی دارد باید از هیچ تلاشی چشم پوشی نکنند.
تعمیق تعلیم و تربیت دینی، گسترش پیوند حوزه و آموزش و پرورش، بهره مندی از توانمندی مراکز حوزوی و گسترش فرهنگ همکاری و تعامل بین دستگاه های فرهنگی و تربیتی از مهمترین اهداف کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه سراسر کشور است.
*۳۲۱۵ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =