۴۱ درصد مدارس متوسطه اول خراسان جنوبی زیر نرم جمعیتی است

بیرجند – ایرنا – سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۴۱ درصد مدارس متوسطه اول استان با وجود ۱۵۰ آموزشگاه شبانه روزی زیر نرم جمعیتی اداره می شوند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا علی اصغر موسوی کیا روز یکشنبه در دومین گردهمایی اعضا کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خراسان جنوبی، افزود: با توجه به اینکه آموزشگاه های شبانه روزی استان با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند ائمه جمعه می توانند نقش تاثیرگذاری در ادغام مدارس کوچک با شبانه روزی داشته باشند.
به گفته وی، ۳۴ درصد مدارس استان کوچک هستند و حتی در شهرستان طبس برای ۲ نفر هم معلم اعزام شده است.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور و ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و در همین نوار مرزی هشت هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۲۰۳ آموزشگاه تحصیل می کنند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: امروزه معلمان ما به عنوان مرزبانان واقعی نظام در روستاهایی که حتی برای آب خوردن هم با مشکل مواجه هستند خدمت می کنند و به امر تعلیم و تربیت می پردازند.
موسوی کیا تصریح کرد: در خراسان جنوبی مفتخریم که معلمان ما به جز کار معلمی شغل دومی ندارند و به امر تحصیل بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز می پردازند.
وی یادآور شد: چه بسیار معلمانی که روزانه بیش از ۱۰۰ کیلومتر را برای تحصیل آینده سازان مملکت می پیمایند و جان خود را در راه تعلیم و تربیت فدا و شهادت گونه به رحمت ایزدی می پیوندند.
به گفته وی در کنار مرجعیت علمی، هنر معلمی عشق است، همان عشقی که بی محابا او را به خدمت به خلق وا می دارد و در راستای تعالی نظام حرکت می کند.
موسوی کیا در ادامه با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۳ طلبه برای تدریس در آموزش و پرورش استان به کارگیری خواهند شد، افزود: امیدواریم با توجه به ظرفیت بالای آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، دانش آموزانی در تراز انقلاب و همگام با ارزش و آرمان های نظام و شهدا پرورش یابند.
تعمیق تعلیم و تربیت دینی، گسترش پیوند حوزه و آموزش و پرورش، بهره مندی از توانمندی مراکز حوزوی و گسترش فرهنگ همکاری و تعامل بین دستگاه های فرهنگی و تربیتی از مهمترین اهداف کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه سراسر کشور است.
*۳۲۱۵ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 1 =