۱۳۰۰ ‌تن گندم در زیرکوه خرید تضمینی شد

بیرجند – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت: امسال یک هزار و ۳۰۰ تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری و تحویل سیلوهای گندم در بیرجند شد.

جواد درویشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته بر اثر خشکسالی ۴۰ درصد کاهش یافت، سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ تن گندم از کشاورزان شهرستان خرید تضمینی شد.
وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری ۱۳ هزار ریال تعیین شده و یک مرکز خرید در شهرستان فعال است.
مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه بیان کرد: سطح زیرکشت گندم این شهرستان یک هزار و ۶۰۰ هکتار است که امسال از این سطح ۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم برداشت شد.
درویشی عنوان کرد: بر اثر خشکسالی، سیل و تگرک امسال تولید گندم شهرستان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشت و در مجموع خشکسالی های چندین ساله تولید و سطح زیرکشت گندم را کاهش داده به طوری که بسیاری از اراضی دیم زیرکوه دیگر کشت نمی شود.
بک کراس روشن، پیشگام، افق، روشن و سیروان از ارقام گندم تولیدی شهرستان زیرکوه است.
شهرستان زیرکوه سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله ۸۵ کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد، مرز مشترک ایران با افغانستان در شهرستان زیرکوه ۱۴۷ کیلومتر است.
مساحت زیرکوه ۹ هزار و ۱۸۵ کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از ۴۵ هزار نفر است.
۷۵۵۶*۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 5 =