۱۰۴‌ کمک هزینه جهیزیه در شهرستان درمیان اهدا شد

بیرجند – ایرنا – مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) درمیان گفت: ۱۰۴ مورد کمک هزینه جهیزیه به ارزش ۳۶۵ میلیون تومان در ۶ ماه گذشته به نوعروسان این شهرستان اهدا شد.

احمد بصیری پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۱۷ نوعروس پشت نوبت دریافت کمک جهیزیه هستند که به زودی کمک هزینه جهیزیه به حساب آنان واریز می شود.
وی درصد طلاق بین مددجویان و خانوارهای زیرپوشش این نهاد را در مقایسه با مجموع نرخ استانی پایین تر دانست و بیان کرد: توسط این نهاد آموزش های پیش از ازدواج برای زوج های جوان برگزار می شود.
مدیر کمیته امداد درمیان گفت: همچنین به زوج هایی که در تامین جهیزیه خود مشکل دارند پنج میلیون تومان وام خرید جهیزیه با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود.
وی افزود: با حمایت دولت صف انتظار جهیزیه نوعروسان و تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد به پایان رسید و پرداخت وام اشتغال و کارگشایی و پرداخت کمک جهیزیه به روز یا در کمترین زمان ممکن به حساب مددجویان واریز خواهد شد.
بصیری پور اظهار داشت: در جشن عاطفه های امسال ۱۶۳ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری و بین دانش آموزان نیازمند شهرستان توزیع شد.
وی آخرین ضریب محرومیت در کشور را ۹ اعلام کرد و گفت: مددجویان شهرستان ضریب محرومیت هشت، هفت و ۶ را دارند که در برخی روستاهای مرزی شهرستان افراد در فقر شدید قرار دارند و وضعیت بد اقتصادی این مرزنشینان دل هر انسانی را به درد می آورد.
شمار مددجویان زیرپوشش کمیته امداد درمیان ۱۲ هزار و ۷۴۲ نفر است و ۲۳ درصد جمعیت ۵۷ هزار نفری این شهرستان از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
شهرستان درمیان پنج هزار و ۷۹۷ کیلومتر مربع وسعت و ۷۰ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =