سامانه پاسخگویی به مشکلات قضایی راه اندازی می شود

بیرجند -ایرنا – دادستان نظامی خراسان جنوبی گفت: برای پاسخگویی به مشکلات قضایی و دسترسی آسان و بدون هزینه مردم به قضات و تمامی نیروهای مسلح، قصد داریم سامانه پاسخگویی ۲۴ ساعته در استان راه اندازی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا محمدعلی جلوه گر روز پنجشنبه در آیین معرفی دادستان نظامی خراسان جنوبی افزود: رضایتمندی ارباب رجوع سرلوحه کارمان بوده و در اتاق به روی تمامی مردم باز خواهد بود تا با فوریت پاسخگوی مراجعه کنندگان باشیم.
وی بیان کرد: مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران امانت و مسئولیت پذیری عرصه امتحان، آزمایش و عمل است.
دادستان نظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: قانونگذار وظایف گسترده ای بر عهده دادستان ها به عنوان مدعیان امور قرار داده است هرچند دادستان های نظامی تخصصی عمل می کنند اما با توجه به ارتباط گسترده با آحاد جامعه در بعد نظام وظیفه، نظم عبور و مرور در درون و برون شهرها، مراکز آموزش گسترده نظام و سایر وظیفه خاص و سنگینی بر عهده دادستان های نظامی قرار داده است.
وی عنوان کرد: رویکرد من در این مسئولیت رویکرد فعال و سیال خواهد بود چون معتقدم کار انقلابی و انجام درست وظیفه با فعال بودن امکان پذیر است.
جلوه گر یادآور شد: ابتدا تلاش ما برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جمعیت کیفری خواهد بود چون عقیده داریم در جامعه بزرگ نیروهای مسلح که حافظ برقراری امنیت و آسایش عمومی و حفظ حیثیت عامه و مبارزه با ناهنجاری ها و بزهکاری ها را برعهده دارد یک جرم هم زیاد است.
وی افزود: در این راستا با تعامل بسیار خوبی که با فرماندهان نیروی های مسلح برقرار است در برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی قضایی و استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان در کمیسیون های قضایی بیشتر بهره خواهیم گرفت.
دادستان نظامی خراسان جنوبی گفت: در امر حقوق عامه که از وظایف قوه قضاییه بوده و اجرای آن بر عهده دادستان هاست و دادستان کل کشور هم بر آن تاکید دارد ما نیز در نظارت بر حسن اجرای قوانین سعی در بازدیدهای مستمر، کوتاه مدت و غیرمترقبه در اجرای وظایف قانونی خواهیم داشت.
وی بیان کرد: در امر رسیدگی، سرعت همراه با دقت و حساسیت و قاطعیت سرلوحه کارمان خواهد بود و تلاش می کنیم میانگین رسیدگی به پرونده های قضایی را به کمتر از ۲ روز کاهش دهیم.
جلوه گر عنوان کرد: در بحث حفظ اقتدار فرماندهی نظرات و پیشنهادات فرماندهان مدنظر قرار خواهد گرفت تا برخورد شایسته قانونی به عمل بیاوریم.
در این آیین که با حضور معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برگزار شد محمدعلی جلوه به عنوان دادستان نظامی خراسان جنوبی معرفی شد.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =