خودکنترلی عامل پیشگیری از وقوع جرم است

بیرجند – ایرنا – فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: خودکنترلی و ترویج دین باوری از عوامل مهم برای پیشگیری از وقوع جرم بین کارکنان است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سردار مجید شجاع روز پنجشنبه در آیین معرفی دادستان نظامی خراسان جنوبی افزود: آنچه در زمینه صیانت از کارکنان نیروهای مسلح اهمیت دارد قطعا پیشگیری مقدم بر درمان است.
وی یادآور شد: ارتقای روحیه دینی و معنوی بین نیروهای مسلح یکی از موضوعات مهم در پیشگیری از وقوع جرم و تخلف است از این رو ترویج و اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را می توان در پیشگیری از وقوع جرم موثر دانست.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: امنیت تمام جامعه در پرتو خدمات نیروهای مسلح شکل می گیرد که در این زمینه نقش سازمان قضایی نیروهای مسلح بسیار مهم است.
وی گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح از یک طرف در برخورد قضایی و پیشگیری از جرایم ایفای نقش می کند و از طرفی با حفظ روحیه خدمتی و حرمت نظامیانی که مجاهدانه وارد میدان عمل شده اند آنها را در ایفای نقش خود یاری می کند.
سردار شجاع بیان کرد: با توجه به دستورات مکرر قرآن کریم و دین مبین اسلام در خصوص امنیت و برقراری آن در جوامع، وظیفه نیروهای مسلح بیش از بیش سنگین تر است اهمیتی که برخی وقت ها از دیدگاه مردم و حتی کارشناسان حوزه مسائل امنیتی هم غافل می شود.
وی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم اظهار داشت: انقلاب ما در ۴۰ سال گذشته شاهد برکات و نعمات فراوانی برای جمهوری اسلامی ایران و مردم بود که امنیت و عدالت از برترین این نعمات است.
وی عنوان کرد: نعمت امنیت و عدالت را مدیون استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی، رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری، عملکرد مثبت نیروهای مسلح، عدالت طلبی، استقلال و حضور مردم که در تمامی صحنه ها بوده و هستیم.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه حفظ و صیانت از نیروهای مسلح صیانت از نظام اسلامی است گفت: از دیدگاه فرماندهی معظم کل قوا حفظ و صیانت نظام اسلامی از اهم واجبات است.
وی ادامه داد: معظم له در فروردین ۹۴ در خصوص امر به معروف و نهی از منکر فرمودند مهمترین معروف در انقلاب اسلامی حفظ ارزش های اسلامی است که باید نسبت به آن پایبند باشیم.
سردار شجاع تاکید کرد: توجه به صیانت از کارکنان در دیدگاه مقام معظم رهبری آنقدر مهم و حائز اهمیت است که توجه به این مهم را در احکام انتصاب فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یادآوری و ابلاغ کرده اند.
وی گفت: از دیگر برکات پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که از ابتدا شامل حال نیروهای مسلح شده قرار گرفتن ولی امر مسلمین به عنوان فرماندهی کل قوا است از این رو حفاظت و صیانت از نیروهای مسلح امری اجتناب ناپذیر است تا آسیبی به اقتدار و جایگاه رفیع نیروهای مسلح وارد نشود که بخشی از این وظیفه بر عهده مدیران و فرماندهان نیروهای مسلح و بخشی بر عهده سازمان قضایی نیروهای مسلح است.
سردار شجاع افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تنها مرجع اختصاصی پیش بینی شده در قانون اساسی است که به جرایم نظامی و انتظامی رسیدگی می کند.
وی بیان کرد: ۲ نقش محوری سازمان نیروهای مسلح در حوزه کارکنان، نقش حمایتی و صیانتی است چراکه خدماتی که نیروهای مسلح به جامعه ارایه می دهند با مابقی خدمات متفاوت و شاید ارزان تر است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تاکید کرد: حسن رسیدگی به سوانح، جرایم و سایر برای حفاظت و صیانت از نیروها و تسهیل در رسیدگی مورد نظر خاص فرماندهان است ضمن اینکه ایجاد بازدارندگی مستلزم وجود تعامل سازنده بین نیروهای مسلح و دستگاه قضایی مربوطه است.
وی گفت: تعامل سازنده بین نیروهای مسلح و سازمان قضایی در استان کمک های شایانی به تحقق اهداف کرده است از طرفی آموزش کارکنان نیروهای مسلح توسط مسئولان دادسرای نظامی نقش مهمی در پیشگیری از جرم کارکنان ایفا می کند.
سردار شجاع افزود: یکی از شاخص ترین اقدمات سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تعامل سازنده همراه با احترام بین نیروهای مسلح و دستگاه قضایی است که ضمن ایجاد وحدت رویه، پیشبرد سریع اهداف سازمانی و کاهش جرایم نقش سازمان قضایی را بارزتر می کند.
وی عنوان کرد: برخورد قاطع، حکیمانه و مدبرانه سازمان قضایی از اقدامات قانونی نیروهای مسلح استان باعث دلگرمی افراد و یگان ها برای انجام خدمت هر چه بهتر و ارتقای امنیت در استان شده است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: در دنیای امروز به نیروی انسانی توجه ویژه شده و از آن به عنوان سرمایه انسانی یاد می شود که حفاظت و صیانت از کارکنان در این حوزه و حوزه نیروهای مسلح کاری جهادی است از این رو نیروهای مسلح زمانی می توانند برقرار کننده امنیت باشند که خود از امنیت، پویایی و اقتدار لازم برخوردار باشند که سازمان نیروهای مسلح در این زمینه نقش مهمی دارد.
وی تاکید کرد: استان مرزی خراسان جنوبی با وجود تمامی تهدیدها و موقعیتی که دارد از جمله ۳۸۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و سومین استان پهناور، یکی از امن ترین استان های کشور است.
سردار شجاع گفت: الگوسازی یکی از موثرترین مصادیق صیانت از کارکنان است که الگویی بهتر از شهدا و ترویج ایثار و شهادت وجود ندارد.
وی افزود: کنگره ملی ۲ هزار شهید استان به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی استان اکنون در حال برگزاری است و تاکنون تعدادی اجلاسیه در این خصوص در استان برگزار شده است.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =