ایران حائز رتبه نخست در تحقق بخشی به وحدت است

بیرجند – ایرنا – معاون امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه گفت: ایران دارای رتبه نخست بین کشورهای اسلامی در زمینه تحقق بخشی به وحدت است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمدحسن زمانی روز دوشنبه در همایش بزرگ بشیر رحمت و نشست هم اندیشی علمای شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی در بیرجند با بیان اینکه بعد از ایران موفق ترین کشور در بحث وحدت، مصر است افزود: جریان وحدت یک مساله سیاسی محض نیست بلکه ریشه در قرآن و توحید دارد و باید برای تقویت وحدت در جامعه اسلامی تلاش کنیم.
وی یادآور شد: عالم مسلمان برای ایجاد وحدت در جامعه تلاش کرده و مومن ترین عالم شیعه یا اهل سنت کسی است که وحدت را بین امت اسلامی بیشتر تقویت کند.
معاون امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه ادامه داد: تلاش برای ایجاد وحدت بین مسلمانان نوعی نماز است و نباید در جامعه حرفی زده شود که بعضی نسبت به مذهب دیگری بدبین شوند و اگر کسی این کار را انجام دهد کارش بی تقوایی است.
وی اظهار داشت: مراد از عبادت تنها نماز و روزه نیست چون وقتی قرآن می گوید امت شما واحده است مصداق آن تلاش افراد و عالمان امت برای ایجاد وحدت در جامعه اسلامی است.
زمانی گفت: امسال در عربستان همایشی در وزارت حج آن کشور برگزار شد، رفتار دولت عربستان با مذاهب اهل سنت بسیار نامناسب است و حتی برای علمای حنفی، شافعی و … مجوز ایجاد حوزه علمیه نمی دهند.
وی تصریح کرد: در کشور عربستان خفقان شدید علیه مذاهب اهل سنت وجود دارد به طوری که اجازه امامت جماعت به عالم حنفی نمی دهند و فقط مذهب حنبلی آزاد است.
معاون امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه بیان کرد: دین اسلام دین محبت به برادر مسلمان است، نخست وزیر عراق روزی گزارشی از آمار کشته های عراق توسط تکفیری ها داد که ۷۵ درصد آنها اهل سنت هستند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بخش تحقق وحدت بین امت اسلامی، برترین کشور است، یادآور شد: ما باید دستاوردهای چشمگیر انقلاب را با آمارهای مستند در اختیار جامعه قرار دهیم چون امروز ایران در شتاب تولید علم و دانش رتبه نخست را به اعتراف سازمان ملل متحد دارد.
زمانی گفت: امروز در قرن بیست و یکم جوامع بی هدف بدون جهان شناسی و جهان بینی وجود دارد که به غیر از ثروت و لذت و غوطه ور شدن در فساد و منجلاب نتیجه ای در زندگی آنها نیست.
وی بیان کرد: عنصر نخست سعادت جوامع بشری داشتن یک جهان بینی عالمانه و هدفمند است که خدا را بر جهان حاکم ببینیم و خداوند نام این جهان بینی را دیدن آیات الهی می گذارد و صدها آیه در قرآن مربوط به بحث جهان شناسی است.
معاون امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه افزود: جامعه انسانی باید به اخلاق آراسته باشد و فلسفه رسالت همه پیامبران الهی اخلاق است و اگر جامعه ای فاقد اخلاق باشد انسان نیست.
وی اظهار داشت: داشتن برنامه کامل زندگی که همان فقه و احکام است و نیز برخوردار بودن از قانونی عالمانه و هدفمندانه از آغاز تولد تا مرگ در مسائل فردی ، اجتماعی و روابط اجتماعی حکیمانه و داشتن حکمت در زندگی فرد و جامعه از نیازهای جامعه انسانی است.
۷۵۵۹ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =