نقش زنان در جنگ فرهنگی بیشتر از مردان است

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: نقش زنان در جنگ های فرهنگی بیشتر از مردان بوده و در سنگرهای فرهنگی از داخل خانواده تا جایی که تاثیر زن وجود دارد مثل مربی، معلم و استاد دانشگاه موثر است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار دست اندرکاران اجلاسیه های شهدای بانوان و ایثارگر خراسان جنوبی افزود: مادران و خواهران در عرصه تربیت خانوادگی و ارائه فرهنگ دینی به جامعه نقش بزرگی دارند و بزرگان همه از دامن زن بزرگ شدند و در دیگر صحنه ها هم زنان حضور دارند.
وی اظهار داشت: جهاد در فقه دین تشریح شده و در مقام عبودیت و تکامل یکی از جاهایی که آن رتبه ها با سرعت انجام می شود، موضوع جهاد است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با چه عبادتی کمتر از یک روز یک انسان جهنمی مثل حر بن یزید ریاحی، بهشتی شود و این کار تنها از طریق جهاد ممکن است.
وی افزود: در بحث فقهی هم جهاد در انواع ابتدایی و دفاعی مطرح است و نوع ابتدایی بعد از اتمام حجت هایی که باید انجام شود در مقابل مستکبران فرعونی برای آزاد کردن مستضعفان، جهاد می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: رهبری در جهاد ابتدایی باید با امام معصوم باشد و عده ای مثل زنان از جهاد ابتدایی معاف هستند؛ این زن ها هستند که مجاهدان فی سبیل الله را پرورش می دهند و سهم آنها در بحث جهاد محفوظ است اما به لحاظ حفظ ذخایر معنوی و عاطفی از جهاد معاف هستند.
وی اظهار داشت: دشمن در جهاد دفاعی بعد از تصرف آب و خاک به دنبال تصرف فکری، فرهنگی و عقیدتی است و جهاد در این نوع بر همه واجب است.
امام جمعه بیرجند با اشاره به این که در جنگ دفاعی از دست هر کسی هرچه برآید باید انجام دهد افزود: در مسائل دفاعی وقت شناسی مهم است و گرنه اگر فرصت از دست برود فایده ای ندارد و مردم کوفه زمانی که باید در کنار امام حسین (ع) می ایستادند حضور نداشتند و بعد به عنوان توابین قیام کردند که فایده ای نداشت.
وی گفت: بزرگداشت شهدا با هدف کمک گیری از آنها برگزار می شود و شهدا وظیفه خود را انجام داده و به ما نیازی ندارند اما ما به شهدا نیاز داریم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی روح شهادت طلبی و یاد شهدا را برای دشمن وحشت زا دانست و اضافه کرد: صهیونیست اعتراف کرد که ما نمی توانیم با شیعه مقابله کنیم چون شیعه مثل مرغ تیزبالی است که یک بالش سرخ و بال دیگرش سبز است.
وی تفکر شهادت طلبی را بال سرخ شیعه و انتظار پیروزی حضرت مهدی (عج) را بال سبز شیعه عنوان کرد و گفت: حفاظ این تفکر، ولایت فقیه است و دشمن اعتراف کرد که تا این تفکر باشد امکان مقابله با آن را نداریم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: دشمن می گوید برای مقابله با شیعه باید ابتدا به رهبری که حفاظ شیعه است ضربه بزنیم و امروز همه هجوم ها روی این موضوع است.
دبیر اجرایی اجلاسیه شهدای بانوان و ایثارگر خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: پرداختن به موضوع شهدا یک راهبرد کارگشا است.
زهره روستا افزود: نصب نماد هفت هزار زن شهید کشور در بلوار مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی، کاشت ۲ هزار درخت مثمر در سال گذشته و پلاک گذاری این درخت ها در سال جاری به نام ۲ هزار شهید استان، تهیه آرشیو از تصاویر بانوی خراسانی در دفاع مقدس و سند سه جلدی برای پنج بانوی شهید استان از اقدامات کمیته شهدای بانوان کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی بوده است.
وی اظهار داشت: در زمینه خدمت رسانی با کمک دستگاه های مربوط و چند پایگاه مقاومت بسیج استان برنامه هایی مثل زیارت به نیابت از شهدا در مراسم حج امسال، اهدای جهیزیه به نیابت از شهدا به افراد مستمند، اهدای لوازم التحریر، چادر و رایانه به قشر نیازمند انجام شد.
نسترن خسروی شهید ترور در حادثه تروریستی روز تاسوعا در چابهار، شهیده معصومه محموده سرسنگی تنها شهید دفاع مقدس استان، لیلا حسنی، طوبی تاج ریزی و خاتون مهدیان بانوان شهید در مکه هستند.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + ده =