۹ مجوز صنعتی در نهبندان صادر شد

بیرجند – ایرنا – رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان گفت: هشت ماه امسال ۹ جواز تاسیس صنعتی در این شهرستان صادر شده است.

رضا اردونی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۵۷ نفر صادر شده است.
وی ظرفیت تولیدی این تعداد جواز تاسیس را یک میلیون و ۱۷۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: مجوزها در رابطه با تولید محصولات شن، ماسه، بتن آماده، آسفالت، بتن غیرمسلح و محصولات سنگی صادر شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان بیان کرد: تا پایان سال جاری ۲ فقره پروانه بهره ‌برداری صنعتی در شهرستان صادر می شود که یکی از پروانه ها برای کارخانه فرآوری آندالوزیت است و با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی و ظرفیت اشتغال مستقیم ۳۰ نفر در مراحل پایانی تکمیل و احداث است.
وی گفت: تاکنون برای احداث این واحد ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات تخصیص یافته است.
اردونی افزود: یک واحد فرآوری منیزیت نیز با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال با پشرفت فیزیکی بالا در شهرستان در حال احداث است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می رسد.
نهبندان با ۱۴۰ کیلومتر مرز با افغانستان و ۲۶ هزار کیلومتر مربع وسعت در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد و معدن یکی از مزیت های این شهرستان است.
شهر نهبندان مرکز این شهرستان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 2 =