۱۹ میلیارد ریال به بافت فرسوده نهبندان اختصاص یافت

بیرجند – ایرنا – فرماندار نهبندان گفت: امسال ۱۹ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال اعتبار برای احیای بافت فرسوده شهر نهبندان اختصاص یافت.

ماشاءاله کریمان خراسانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار در راستای سیاست ‌های دولت تدبیر و امید در وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احیای بافت فرسوده شهری به نهبندان ابلاغ شده است.
وی بیان کرد: از مجموع ۱۹ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته، ۱۲ میلیارد ریال برای احداث خانه محله در پارک قائم غربی، ۶ میلیارد ریال برای راه اندازی بازارچه صنایع دستی در محدوده مسجد گلستان و یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برای سنگ فرش کوچه تربیت و آسفالت خیابان شهدا هزینه می شود.
فرماندار نهبندان گفت: امسال ۱۰۰ تن قیر رایگان از محل سهمیه سال ۹۷ به شهرداری نهبندان اختصاص یافته است.
وی همچنین از افتتاح کارخانه فرآوری آندالوزیت شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این طرح با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی و ظرفیت اشتغال مستقیم ۳۰ نفر در مراحل پایانی احداث است.
کریمان خراسانی ایجاد واحدهای فرآوری و زیرساخت های لازم به منظور توسعه و اشتغال آفرینی در بخش معادن را ضروری دانست و اضافه کرد: تمامی شرایط لازم برای سرمایه گذاری در حوزه معادن شهرستان فراهم است و از سرمایه گذاران برای ورود به این بخش استقبال می شود.
نهبندان مرکز این شهرستان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با ۲۶ هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =