۳۱ رشته قنات در نهبندان مرمت شد

بیرجند – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: امسال ۳۱ رشته قنات با اعتبار یک میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان در این شهرستان احیا و مرمت شده است.

محمد مالکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احیا و مرمت این تعداد قنات، دبی آنها به شدت افزایش یافته و خوشحالی کشاورزان شهرستان را در پی داشته است.
وی بیان کرد: در حال حاضر مرمت ۶ رشته قنات با اعتبار ۱۳۲ میلیون تومان در دست اجرا است و در سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان نیز ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت قنوات شهرستان اختصاص یافته که تلاش خواهیم کرد با این اعتبار مرمت سه رشته قنات را در دستور کار قرار دهیم.
مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: ۸۴۶ رشته قنات در این شهرستان وجود دارد که بر اثر خشسالی ۴۰ درصد آنها خشک شده و آب مابقی قنوات به شدت کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: بیشتر قنوات شهرستان به لایه روبی و مرمت نیاز دارند که به دلیل کمبود اعتبار نمی توانیم این اقدام را انجام دهیم و مرمت قنوات راهکار موثری برای حل مشکلات کم آبی روستائیان است.
مالکی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری و بند خاکی در بالادست قنوات در افزایش میزان آبدهی قنوات تاثیرگذار است که باید این طرح ها در بیشتر روستاها اجرا شود.
نهبندان مرکز این شهرستان مرزی در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + چهار =