فراخوان هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی برای یک انتخاب

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی شهرستان طبس گفت: استفاده از ظرفیت‌های ورزشی در روستاها، توسعه و احیای بازی‌های بومی و محلی و شرکت موثر در رقابت‌های ورزش روستایی کشور، مهمترین هدف فراخوان رشته‌های بومی و محلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، محمد رجبی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی شهرستان طبس اظهار داشت: مهم‌ترین رویکرد این هیات در سایه توجه مسئولین، توسعه همه جانبه ورزش در روستاها و بهره مندی حداکثری از امکانات و ظرفیت‌های روستاها است.

وی با بیان این که برنامه‌های مختلف ورزشی برای روستاها با همکاری بخشداران در سطح روستاهای شهرستان اجرا خواهد شد، خواستار تلاش و همت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها جهت برگزاری این ورزش‌ها شد.

رجبی گفت: هیات ورزش روستایی به پشتوانه اداره ورزش و جوانان در جهت رونق ورزش در روستاها و به جهت پرهیز از گرایش جوانان روستایی به رشته‌های ورزشی که بعضا فقط در سالن‌های ورزشی شهر برگزار می‌گردند، توجه به بازی‌های بومی و محلی و احیای آن‌ها را مهم‌ترین راهکار برون رفت از مشکلات ساختاری ورزش در روستاها دانست و به برگزاری دوره های آموزشی رشته‌های بومی و محلی به عنوان اولین گام در جهت تحقق اهداف این هیات اشاره کرد.

کارشناس ارشد تربیت بدنی و دبیر آموزش و پرورش ادامه داد: در همین راستا و بنا بر اطلاعیه صادره، ثبت‌نام و برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های هفت‌سنگ، دال پلان، داژبال و الختر که در تقویم اجرایی فدراسیون به عنوان رشته‌های ورزشی قابل اشاعه در سطح کشور شناخته می‌شوند، آغاز شده است.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان و ورزشکاران روستایی می‌توانند جهت شرکت در دوره‌های آموزشی و کسب اطلاع بیشتر در این خصوص با شماره ۳۲۸۲۲۸۲۶ تماس بگیرند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی شهرستان طبس با بیان این که دوره‌های آموزشی این رشته‌ها بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، گفت: دوره مذکور با نظارت هیات برگزار و از بین نفرات شرکت کننده تیم منتخب شهرستان جهت شرکت در مسابقات خراسان بزرگ و سایر مسابقات کشوری که در پیش خواهد بود، اعزام خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =