ورود مجلس به برچیدن بساط قماربازی مجازی

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: مجلس با تدوین طرحی به دنبال برچیدن بساط قماربازی مجازی است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی درباره ورود مجلس به موضوع برچیدن بساط و فعالیت قماربازی مجازی و آنلاین، گفت: گردش مالی سایت‌های شرط‌بندی سالانه بیش از یک میلیارد دلار است و موجبات ناامنی بانکی و فساد اخلاقی و اقتصادی را فراهم کرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: فعالیت این سایت‌ها خانمان سوز است و به واسطه مشارکت افراد، سرمایه‌های مادی و معنوی مردم به راحتی از کشور خارج می‌شود بنابراین مجلس به این موضوع ورود و طرحی را برای اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی تدوین کرده است.

وی ادامه داد: در مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی مجازات‌هایی برای قماربازی، خرید و فروش آلات قمار و دایر کردن قمارخانه پیش‌بینی شده است، اما به دلیل برخی ابهامات وخلاء‌های قانونی بر آن شدیم با اصلاح مواد مذکور نسبت به تشدید مجازات‌ها اقدام کنیم.

قماربازی آنلاین؛ سرقت پیشرفته و فساد سازماندهی شده
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم، قماربازی آنلاین را سرقت پیشرفته و فساد سازماندهی شده دانست و تصریح کرد: همانطور که با سارقان و مفسدان با قاطعیت برخورد می‌شود باید مجازات‌هایی متناسب با جرم برای این افراد هم در نظر گرفته شود البته اگر به باند‌های فساد مالی و اخلاقی منتهی شود بر اساس ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی مفسدالارض محسوب و به اعدام محکوم می‌شوند.

نوروزی گفت: کلیات طرح اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی در نشست روز یک شنبه کمیسیون تصویب و برای بررسی بیشتر به کمیته تخصصی ارجاع شد.
وی افزود: با اصلاح مواد قانون مجازات اسلامی به گونه‌ای اقدام خواهیم کرد که بساط سایت‌های شرط‌بندی برچیده شود و برای کسانی که در مرحله اول فعالیت قرار دارند، بار دوم دستگیر می‌شوند یا سازماندهی شده فعالیت می‌کنند مجازات‌هایی پیش‌بینی خواهد شد البته مجازات‌ها متناسب با جرم انجام شده و مطابق با جنبه عمومی جرم پیش بینی و برخورد‌های قاطعانه و شدیدی با مفسدان خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم یادآور شد: از وزارت ارتباطات و کشور، پلیس فتا، دادگستری، مرکز تحقیقات قم و پژوهش‌های مجلس دعوت خواهیم کرد در کمیسیون حاضر و نظرات کارشناسی خود در مورد طرح را ارائه کنند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =