اعزام ۸۰ گروه‌ جهادی دانشجویی به مناطق محروم خراسان جنوبی

رئیس بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری حدود یک‌هزار دانشجو در قالب ۸۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

خبر طبس: رئیس بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری حدود یک‌هزار دانشجو در قالب ۸۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، سید حسین حسینی بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست خبری اظهار داشت: مجموعه معاونت تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی اقدامات و برنامه‌های گسترده‌ای در طول سال انجام می‌دهد که می‌توان از آن جمله به برگزاری دوره طرح ولایت اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تشکیل ۲۰۸ حلقه صالحین در سطح دانشگاه‌های استان یکی دیگر از اقدامات این معاونت در طول سال جاری بوده است.

رئیس بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۳ نفر از خواهران دانشجو برای شرکت در جلسات طلیعه حکمت توسط معاونت تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان اعزام شده‌اند، یادآور شد: همچنین در دوره‌های خط امام که ویژه مسئولان حوزه‌ها، پایگاه‌ها و مسئولان فرهنگی بسیج در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود در سال جاری حدود ۱۰۰ نفر از خراسان جنوبی برای شرکت در این دوره‌ها که امسال در مشهد برگزار می‌شود، اعزام شده‌اند.

حسینی همچنین از شرکت ۱۵ نفر از دانشجویان بسیجی خراسان جنوبی در طرح ولایت کشوری که در حال حاضر در مشهد در حال برگزاری است، خبر داد.

وی با بیان اینکه امسال حدود یک‌هزار دانشجو در قالب ۸۰ گروه جهادی به مناطق محروم، مرزی و دورافتاده خراسان جنوبی اعزام شده‌اند، اضافه کرد: این گروه‌ها به مدت ۱۲ روز و یا دو هفته در مناطق محروم حضور دارند.

رئیس بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ادامه داد: امسال عمده نگاه در اردوهای جهادی نگاه فرهنگی با رویکرد اقتصاد مقاومتی بوده است.

حسینی تصریح کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق غرب و جنوب یکی دیگر از برنامه‌های بسیج دانشجویی استان در طول سال است.

وی با بیان اینکه دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مقابله با جنگ نرم با محوریت آسیب‌های ماهواره و کارگاه‌های آموزشی با محوریت اقتصاد مقاومتی امسال به صورت ویژه توسط بسیج دانشجویی خراسان جنوبی برگزار می‌شود، یادآور شد: همچنین کارگاه‌های آزاداندیشی با محوریت اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های ماهواره در سطح دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

رئیس بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از راه‌اندازی قرارگاه شهید زیدالدین در خراسان جنوبی توسط بسیج دانشجویی خبر داد و متذکر شد: این قرارگاه با موضوع نهضت نرم‌افزاری راه‌اندازی می‌شود.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی خراسان جنوبی به دنبال راه‌اندازی و فعال‌سازی اتاق فکر دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزشی از ابتدای مهر ماه امسال است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =