دو طرفه و طولانی بودن راه عامل اصلی تصادفات درمحورهای دیهوک است

آخوندی گفت: منطقه عاری از چشم انداز‌های طبیعی دردیهوک و طولانی بودن مسیر علت اکثر تصادفات جاده ای در این محور است است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)؛ آخوندی در نشست خبری که در اداره راه و شهرسازی بخش دیهوک طبس برگزار شد گفت: بخش دیهوک با ۲۳ هزار کیلومتر مربع بزرگترین بخش کشور و خراسان جنوبی است و خود شهر دیهوک نیز با توجه به موقعیتی که دارد چهار راه کویری دور شمال به جنوب، جنوب به شمال و کشورهای آسیای میانه و همچنین در سر راه مرکز شهرستان به مرکز استان واقع شده و دارای اهمیت بالایی است و به همین دلیل یکی از مهم‌ترین راه‌های کشور و استان را در بخش دیهوک داریم که این باعث می‌شود که در موقعیت‌های خاصی خصوصا در ایام عید و در طول سال با توجه به ترانزیتی بودن جاده شاهد ترافیک در جاده‌های بخش دیهوک باشیم.

وی افزود: ۴۰۰ کیلومتر راه ترانزیتی در بخش دیهوک واقع شده است که با توجه به سفر نماینده رئیس جمهور و وزیر محترم راه و شهرسازی به شهرستان طبس و بخش دیهوک شاهد افتتاح ۳۲ کیلومتر از محور دیهوک-راور با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان بودیم و این پروژه شامل هفت قطعه از شهر راور استان کرمان تا دیهوک است که ۵ قطعه آن در بخش دیهوک واقع شده است.

آخوندی درباره قطعه هفتم که با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح گردید این چنین توضیح داد: این قطعه از محور که با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح گردید دارای ۱۱ متر عرض راه، ۲۰۰ هزار تن آسفالت، ۱۱ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و حجم عملیات خاکی ۶۵۰ هزار متر مکعب مربوط به این قطعه بوده است.

وی افزود: پنج قطعه از ۷ قطعه محور دیهوک-راور در حوزه راه و شهرسازی دیهوک قرار دارد پیشرفت کلی این قطعات حدود ۳۵ درصد است که از لحاظ عملکرد و کارایی در حال حاضر پروژه‌ها به صورت نیمه‌تعطیل و با سرعت خیلی کم با توجه به کمبود اعتبارات در حال پیشرفت است.

آخوندی ادامه داد: اکنون باند دوم از ۵ قطعه ذکر شده آغاز شده که با توجه به کمبود اعتبارات هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و با توجه به سفر دولت تدبیر و امید و همچنین سفر وزیر راه و شهرسازی قول تامین اعتبار ۱۰۰ کیلومتر از این بزرگراه‌ها را برای کل استان دادند که اولویت اصلی طبق گزارش وزیر یکی محور شریانی زاهدان-بیرجند-گناباد و دیگری هم محور راور-دیهوک –فردوس بود که امیدواریم با پیگیری‌هایی که خواهد شد محور راور-دیهوک در اولویت قرار بگیرد که ان‌شالله شاهد کاهش تصادفات باشیم.

مسئول اداره راه و شهرسازی بخش دیهوک افزود: در سال گذشته در زمینه راهداری، تعریض جاده، رویه آسفالت و… انجام شد که کارهای بسیار خوبی بود و این بخاطر همکاری خوب اداره کل راه و شهرسازی استان با ادارات راه و شهرسازی طبس و دیهوک بوده است ولی علی رغم تمام این کارها هنوز هم مشکلات زیادی در حوزه راه‌های دیهوک وجود دارد و خصوصا یک طرفه بودن محور مشکلات زیادی را به وجود آورده است و اکثر تصادفات با توجه به شرایط اقلیمی منطقه ما که عاری از چشم‌انداز‌های طبیعی است و همچنین طولانی بودن مسیر علت اکثر تصادفات با توجه به گزارشات پلیس راه خواب آلودگی است که این به طولانی بودن و دو طرفه بودن مسیر بر می‌گردد.

وی همچنین در خصوص سایر محور‌ها نیز گفت: ما در محور دیهوک به سمت بیرجند و همچنین دیهوک به سمت طبس را در حال پیگیری و بازسازی هستیم که با توجه به آب‌نماهای زیادی که وجود دارد و با توجه به سفر جناب آقای آخوندی ایشان قول حذف این آب‌نماها در محور دیهوک طبس را به ما دادند که ان‌شاءلله با پیگیری‌هایی که از طریق اداره کل خواهد شد این قول نیز به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: باند دوم محور دیهوک-فردوس نیز به طول ۲۷ کیلومتر در حال اجراست ۱۳ کیلومتر از این محور آسفالت شده که امیدواریم با تامین اعتبار تا پایان سال بتوانیم این ۱۳ کیلومتر را زیر بار ترافیک ببریم، محور دیهوک به سمت بشرویه نیز ۲۲ کیلومتر آن در حوزه راه‌های دیهوک قرار دارد که این محور نیز با مشخصات راه اصلی آسفالت شده است و مشکلی در این محور در حال حاضر نداریم.

مسئول اداره راه و شهرسازی بخش دیهوک در خصوص راه‌های روستایی این چنین گفت: ۹۵ درصد از راه‌های روستایی بخش دیهوک آسفالت است و امورات راهداری از قبیل لکه‌گیری، بتن‌ریزی، ابنیه‌بندی و… در حال اجرا است و تنها محوری که الان پیگیر آن هستیم راه روستای قنبر‌آباد، رضویه، قوامیه و چکاب است این محور ۱۶ کیلومتر است که ۳.۵ کیلومتر از این محور یک لایه آسفالت سطحی اجرا شده و خوشبختانه اعتباری را برای این محور در نظر گرفته‌اند که به محض مصوب و ابلاغ شدن این اعتبار ادامه پروژه این راه نیز شروع خواهد شد.
آخوندی همچنین در خصوص محور دیهوک به طبس که به نوعی محور مرکز شهرستان به مرکز استان است افزود: پیگیری‌های خیلی خوبی در این زمینه صورت پذیرفته که در سفری که وزیر راه و شهر سازی به طبس داشتند پیگیری ساخت باند دوم این محور توسط اداره راه و شهرسازی و همچنین فرمانداری شهرستان صورت پذیرفت که از سه راهی عرب‌آباد به سمت بیرجند ۱۰ کیلومتر راه زیر‌سازی و ابنیه‌بندی اجرا شده از سمت بیرجند نیز ۳۰ کیلومتر به طرف خوسف اجرا شده است و ادامه محور به سمت خور هم در حال اجرا است ولی از دیهوک به سمت طبس سال گذشته عملیات روکش آسفالت را اجرا کردیم که با توجه به وضعیت آب و هوایی باعث بالا آمدن قیرها شد ولی با مساعدت اداره راه و شهرسازی طبس این مشکل را برطرف کردیم.

وی در پایان افزود: در زمینه راهداری در سال گذشته و در طول سال جاری ما ساماندهی علائم را در کل جاد‌ه‌ها خصوصا در محور دیهوک-راور که بیشترین تلفات را داشته ۱۰۰ درصد علائم را ساماندهی کرده‌ایم و در حال حاضر نیز در حال نصب گاردریل هستیم و همچنین در خصوص راه روستایی سرند ماودر نیز با توجه به شیب‌های تندی که در این محور وجود دارد و در زمستان بر اثر بارش برف و یخبندان احتمال لغزندگی وجود دارد، در سال گذشته یک کیلومتر نقاط حادثه خیز را اقدام به نصب گاردریل کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =