بیش از ۳۳۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در طبس برگزار شد

رئیس مرکز فنی و حرفه ای طبس گفت: در بخش دولتی در سال گذشته بیش از ۳۳۰ هزار نفر ساعت آموزش داشتیم که به دو هزار نفر در سطح شهرستان آموزش دادیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، مهندس کامرانی فرد رئیس مرکز فنی و حرفه ای طبس امروز در همایش بررسی فرصت های آموزشی در حوزه صنایع و صنوف طبس طبس گفت: کار ما در یک راستا است ما آموزش مهارت را انجام میدهیم و شما نتیجه مهارتها و آموزشها هستید و به نوعی از تجربیات شما در طول ارائه آموزش بهرمند میشویم.

کامرانی فرد افزود: نظام آموزشی در کشور ما دو نوع است یکی آموزشهایی است که مدارس و آموزشگاه‌ها تدریس میکنند یکی آموزش های غیررسمی که در کنار آموزش های اصلی که متولی آن سازمان آموزش فنی و حرفه است.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای طبس گفت: در بخش دولتی در سال گذشته بیش از ۳۳۰ هزار نفر ساعت آموزش داشتیم که به دو هزار نفر در سطح شهرستان آموزش دادیم که سهم صنایع و اصناف ۵۳ هزار نفر ساعت در قالب ۵۰۰ نفر بود یعنی تقریبا یک چهارم نفرات آموزش دیده ما در بخش صنایع و اصناف بودند.

وی با اشاره به فعالیت های آموزشی فنی و حرفه ای افزود: همه آموزش ها زیر نظر سازمان کار و رفاه اجتماعی کشور است و معمولا نیاز فوری بازار کار است، یعنی دوره هایی برگزار میشود که آموزنده است و فوری باعث ایجاد اشتغال میشود.

وی در ادامه بیان کرد: نوع دیگری از آموزش های فنی و حرفه ای دوره های کوتاه مدت است و تاکید آن بر آموزش های عملی است و ۷۰ درصد آموزش های ما کار عملی است.

کامرانی فرد خاطرنشان کرد: از پنجم ابتدایی تا بالاترین مقاطع تحصیلی و در سنین مختلف در اینجا حضور پیدا میکنند، یادگیری به طور مادام العمر است و کیفیت آموزش ها به نحوی است که متناسب با نیاز و بر اساس تکنولوژی روز است.

وی افزود: در این جمع دعوت کردیم از شما بزرگواران تا از نقطه نظرات و تجربیات شما در راستای مهارت های آموزشی بهره مند شویم و کلیت هدف ما همفکری و برنامه آموزشی برای سازمان بود اگر احتمالا کسی تجربه خاصی دارد و ما از آن غافل بودیم از این مجرای تخصصی و در کنار مربیان استفاده میکنیم.

کامرانی فرد اضافه کرد: الگوهای آموزشی که ما داریم کارآموزی است و الگوی دیگر آموزشی ما این است فارغ التحصیلان دانش آموزان و دانشجویان در کارگاه های آموزشی ثابت و سیار آموزش میبینند که آنجا هم منجر به دریافت گواهینامه میشود که اخذ پروانه کسب و تسهیلاتی به آنها تعلق میگیرد و منجر به شغل میشود.

وی گفت: آموزش کارورزی که باز هم دانش آموزان و دانشجویان هستند که با توجه به واحدهای تئوری که میگذرانند ما در واحد های تولیدی و صنفی و مراکز آموزش فنی و حرفه ای آموزش میبینند.

وی گفت: از انواع دیگر آموزش ها، آموزش ضمن خدمت و ضمن کار است سرعت تکنولوژی به قدری است که اگر ما خودمان را تطبیق ندهیم دیگر از این سرعت عقب میمانیم و ممکن است نتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم، این آموزش به صورت رایگان برگزار میشود.

وی یادآور شد: الگویی به نام استاد شاگردی نوین در سازمان فنی حرفه ای در حال اجراست که همچون گذشته مغازه ها شاگرد می پذیرفتند و پس از مدتی شاگرد مهارت های لازم را پیدا می کرد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای طبس اظهار کرد: این روش را که سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران متولی آن شده است بسیاری کشورها این ایده را انتخاب و استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در این طرح صاحب کار با ارائه پروانه کسب و سایر مدارک به مرکز فنی حرفه ای، شاگردش را رایگان تا پایان دوره آموزش، بیمه می کند و میزان حقوق شاگرد نیز در این مدت توافقی است و شامل قانون کار نمی شود.

وی افزود: پس از اتمام دوره آموزش شاگرد و معرفی توسط واحد تولیدی به مرکز آموزش فنی و حرفه ای، این مرکز از او آزمون می گیرد و به فرد متقاضی گواهینامه مهارت داده می شود.

برای مشاهده گزارش تصویری مربوطه روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =