مردم روستاهای شهرستان‌ها مانند مرده‌ی متحرک هستند/ استاندار عدالت را اجرا کند

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم روستاهای شهرستان‌ها مانند مرده‌ی متحرک هستند که باید حق خراسان جنوبی در سطح ملی گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از خاورستان، محمد رضا امیر حسنخانی، نماینده مردم فردوس سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهارکرد: بیمارستان نیمه تمام فردوس در سال ۸۵ مصوب شد اما هنوز ساختمان آن هم تمام نشده است.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید توضیح دهد که چرا این پروژه که با بیمارستان طبس تصویب شده است علی‌رغم تکمیل ساختمان بیمارستان طبس، تجهیز آن و جذب نیرو و راه‌اندازی آن، هنوز حتی ساختمان بیمارستان فردوس تکمیل نشده است، افزود: این امر برای مردم قابل قبول نیست که تبعیض وجود داشته باشد.

نماینده مردم فردوس سرایان طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز مردم از نبود اعتبار ناراحت نیستند بلکه از تبعیض برای توزیع اعتبارات ناراحت هستند.

امیرحسنخانی با بیان اینکه در مورد بهسازی روستاها بسیاری از روستاهای خراسان جنوبی دچار مشکل است، یادآورشد: با این وجود چطور این استان بالاتر از خط و شاخص‌ها است.

وی گفت: شاخص‌ها باید شفاف و با عدد و رقم بیان شود و اگر مرجع آمارها سازمان‌های ملی هستند باید بگوییم چطور آنها شاخص‌های ما را درآورده‌اند و باید سازمان برنامه‌ریزی استان این شاخص‌های را به مرکز ارائه بدهد.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی متذکرشد: اگر مرکز آنها را قبول ندارند این وظیفه ما مسؤولان و نمایندگان است که این شاخص‌ها را به آنها بقبولانیم.

امیرحسنخانی، بشرویه را شهرستانی محروم از امکانات بهداشتی و ورزشی دانست و گفت: همچنین شهرستان سرایان محروم بوده و وضعیت نامطلوبی دارد.

وی ادامه داد: در دولت گذشته ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی در سرایان مصوب شد که متاسفانه به ۲۴ تختخوابی رسیده است.

باید حق مردم استان را در سطوح ملی بگیریم

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید حق مردم استان را در سطوح ملی بگیریم.

امیر حسنخانی با بیان اینکه مردم این شهرستان‌ها از تبعیض‌ها ناراحت هستند، افزود: امید است استاندار خراسان جنوبی که عدالت محوری را پیشه کرده‌اند، به این امر رسیدگی کنند.

مردم روستاهای شهرستان‌ها مانند مرده‌ی متحرک هستند

وی با بیان اینکه مردم روستاهای شهرستان‌ها مانند مرده‌ی متحرک هستند، افزود: باید حق خراسان جنوبی در سطح ملی گرفته شود.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای تنظیم شاخص‌های تخصیص اعتبار، آمار واقعی ارائه شود، افزود: مسئولان به گونه ای رفتار نکنند که خراسان جنوبی جزو استان‌های برخوردار محسوب شود.

امیرحسنخانی با بیان اینکه مردم در روستاها و شهرستان‌های خراسان جنوبی مشکلات فراوانی دارند و در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند، افزود: در این شرایط مدیران و نمایندگان استان نباید خواب داشته و باید بسیار تلاش کنند.

وی به شاخص های تخصیص اعتبار شهرستان‌ها انتقاد کرد و گفت: مسئولان برای گرفتن و جذب اعتبارات وضعیت و آمار واقعی از منطقه خود ارائه کنند.

خلیل خلیلی رئیس دانشگاه بیرجند نیز بیان کرد: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه بیرجند میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل دانشکده نهبندان نیاز است.

وی اظهار کرد: متاسفانه در تخصیص اعتبارات و دیگر برنامه های دستگاه‌ها، دانشجو شهروند محسوب نمی‌شود.

رئیس دانشگاه بیرجند اضافه کرد: ۸۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی برای مساجد دانشگاه‌ها اختصاص پیدا کرد که از این میزان ۵۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

خلیلی گفت: سال گذشته میزان ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به تجهیزات دانشگاه، موافقت نامه مبادله شد اما متاسفانه هیچ تخصیصی نداشتیم

2 دیدگاه دربارهٔ «مردم روستاهای شهرستان‌ها مانند مرده‌ی متحرک هستند/ استاندار عدالت را اجرا کند;

  1. اقلیت هشت درصدی طرفدار بیرجند تحویل بگیرید . حالا نامه بزنید که مردم ییرجند را میخواهند. در این بیرجند خبری از پیشرفت نیست.

  2. به همین دلایل که آقای امیر حسنخانی عرض کردند مردم طبس هم خراسان جنوبی را نمیخواهند چراکه در این استان هوا پس است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =