۳ هزار تن جو از مزارع بخش دستگردان طبس برداشت می‌شود

مسئول مرکز جهاد کشاورزی بخش دستگردان طبس گفت: امسال یک هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی بخش دستگردان طبس زیرکشت محصول جو رفته است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح سه هزار تن دانه جو برداشت شود.

طبس نیوز: مسئول مرکز جهاد کشاورزی بخش دستگردان طبس گفت: امسال یک هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی بخش دستگردان طبس زیرکشت محصول جو رفته است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح سه هزار تن دانه جو برداشت شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، ابراهیم عباسیان با اشاره به آغاز برداشت جو از مزارع بخش دستگردان طبس، اظهار داشت: جو یکی از سازگارترین غلات است که نسبت به گندم در برابر خشکی مقاوم‌تر است، به طوری که در شرایطی که کاهش آب کشاورزی، تولید غلات را محدود می‌کند، مشکلی در تولید این محصول ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش دستگردان طبس سال‌ها دچار خشکسالی است و محصول جو هم آب کمتری مصرف می‌کند و همچنین با توجه به تلفیق کشاورزی و دامپروری در این بخش، و از همه مهم‌تر افزایش قیمت خرید جو نسبت به گندم در چند سال اخیر بیشتر کشاورزان بخش دستگردان طبس به کشت جو روی آورده‌اند.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی بخش دستگردان طبس خاطرنشان کرد: امسال یک هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی ۱۴۰ روستای بخش دستگردان طبس زیر کشت محصول جو رفته که این میزان معادل حدود ۴۵ درصد کل محصول جو کشت شده در شهرستان طبس است.

این مسئول عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از هر هکتار جو، مقدار ۲ هزار و ۵۵۰ کیلوگرم محصول و در مجموع در بخش دستگردان مقدار ۳ هزار تن دانه جو برداشت شود که این میزان در مقایسه با سال گذشته از ۱۵ درصد افزایش برخوردار است.

عباسیان متذکر شد: جو محلی، چهار نوع جو مقاوم به شوری و کارون در کویر یا نصرت از انواع بذر جو کشت شده در بخش دستگردان طبس است که نوع کارون در کویر بیشترین سطح زیرکشت جو در این بخش را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان اذعان داشت: در بخش دستگردان روستاهای دهنو، توکلی، ملک‌آباد و سریگ در کشت محصول جو موفق‌تر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 2 =