شهید علی باقری

همزمان با اوج گیری مبارزات ملّت ایران علیه رژیم شاهنشاهی، در کلّیهٔ مراسم و فعالیت‌های سیاسی، همدوش دوستان و امّت حزب الله شرکت می‌نمود؛ و هیچ ترس و واهمه ای به دل راه نمی‌داد..

شهید علی باقریشهید علی باقری
نام پدر: محمد
تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۱/۷

 

 

 

زندگینامه

اسلام دین توسری‌خورها نیست دین قدرت است، و اسلام یگانه دینی است که پیروان خود را به کسب قدرت و ایجاد نیروی مثبت گوناگون دعوت می‌کند.

رسول خدا (ص) صریحاً می‌فرمایند: خیرها و همه سودهای انسانی این عزت‌ها در زیر سایه شمشیر است. شمشیر یعنی قدرت یعنی مجاهده و یعنی روح نظامگیری و بالاخره شهادت؛ و اگر تمام خیرات و سودهای مثبت را از یک ملت گرفتند تمام عزت‌ها را گرفته‌اند.

شهید علی باقری فرزند محمّد در سال ۱۳۴۷ در روستای شیر آباد از توابع شهرستان طبس متولّد شد، تحصیلاتش را تا پایه اول راهنمایی ادامه داد.

به علّت عدم امکانات آموزشی روستا و کمک به اقتصاد خانواده ترک تحصیل نمود و به کار بنایی مشغول شد. همزمان با اوج گیری مبارزات ملّت ایران علیه رژیم شاهنشاهی، در کلّیهٔ مراسم و فعالیت‌های سیاسی، همدوش دوستان و امّت حزب الله شرکت می‌نمود؛ و هیچ ترس و واهمه ای به دل راه نمی‌داد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به صورت پاسدار افتخاری به عضویّت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد.

چیزی نگذشت که پس از طی دوره های آموزشی از طریق سپاه به جبهه اعزام شد و در لشکر پنج نصر خراسان، گردان عبدالله به رزم و پیکار دلاورانه ادامه داد و در تاریخ ۱۳۶۵/۸/۷ در سن هجده سالگی در عملیات کربلای چهار در جزیرهٔ مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر پاکش در تاریخ ۱۳۶۵/۸/۱۸ پس از تشیع در گلزار شهدای امام زاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس به خاک سپردند. چه خوش گفت پیرمراد شهیدان امام خمینی (ره): «بگزارید این دردمنشان که جز به «من» و «ما» های خود نمی‌اندیشند. عاشقان راه حق را از بند طبیعت رهانده و به فضای آزاد جوار معشوق برسانند.».

 ‹ یادش گرامی باد›

خوشا آنان که دائم با خدایند              به دریای شهادت ناخدایند
خوشا آنان که با خلق شهیدان              به دشت خون و سنگر هم صدایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هفده =