پیش‌بینی برداشت ۷.۵ هزار تن جو در شهرستان طبس

مدیر جهاد کشاورزی طبس از آغاز برداشت محصول جو در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود هفت هزار و ۵۶۰ تن جو در این شهرستان برداشت شود.

طبس نیوز:  مدیر جهاد کشاورزی طبس از آغاز برداشت محصول جو در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می شود هفت هزار و ۵۶۰ تن جو در این شهرستان برداشت شود.

محمود اسدی در گفتگو با مهر، اظهارکرد: برداشت محصول جو از سطح دو هزار و ۸۰۰ هکتار مزارع این شهرستان از نیمه اول اردیبهشت ماه با بکار گیری ۱۳ دستگاه کمباین و ۲۸ دستگاه دروگر آغاز شده و تا نیمه دوم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی متوسط عملکرد این محصول را ۲.۷  تن  در هکتار اعلام کرد و افزود:  پیش بینی می شود از این سطح مقدار هفت هزار و ۵۶۰ تن جو برداشت شود.

وی ارقام جو کشت شده در این شهرستان را کویر؛ نصرت؛ یوسف؛ و محلی ذکر کرد.

اسدی اقدامات انجام شده به منظور حمایت از کشاورزان را ارئه خدمات فنی وکارشناسی ، بوجاری بذور و توزیع نهاده ها برشمرد  و افزود: در این راستا مقدار ۶۰ تن بذر اصلاح شده جود و مقدار ۶۵۰ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری چهار مزرعه تحقیقی ترویجی و نمایشی جو به منظور استفاده از آخرین یافته های تحقیقاتی برای معرفی ارقام جو مقاوم به شوری و خشکی در سطح ۵ هکتار در شهرستان  طبس اجرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هجده =