امیرحسین آقاپور از حادثه‌ی طبس می‌گوید

امیرحسین آقاپور نویسنده و پژوهشگر به تازگی نگارش کتابی با موضوع تاریخ حادثه‌ی شکست حمله‌ی نظامی آمریکا در صحرای طبس را به پایان رسانده است که این اثر به زودی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس (طبس نیوز) امیرحسین آقاپور نویسنده و پژوهشگر با بیان این که نگارش کتاب «تاریخچه حادثه طبس» را به پایان رسانده است، اظهار داشت: بررسی و بازنویسی این اثر در دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری انجام شده و به زودی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ می‌رسد.

وی درباره نحوه نگارش این اثر گفت: تلاش کردم تا در روایت حادثه طبس از اسناد دسته اول و معتبر خارجی و داخلی استفاده کنم و البته دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری نیز در ترجمه بخش‌های مورد نیاز از منابع خارجی به من یاری رساندند.

این نویسنده و پژوهشگر همچنین اظهار داشت: «تاریخچه حادثه طبس» به روایت دوران پس از انقلاب اسلامی، روزهای نزدیک به اشغال سفارت آمریکا در کشورمان، خاطرات دانشجویان آن دوران از این واقعه و فضای امنیتی پس از اشغال سفارت‌خانه و همچنین حادثه طبس و واکنش‌های سیاست‌مداران در آن دوران می‌پردازد.

آقاپور با تأکید بر این که درباره تسخیر لانه جاسوسی، حسن بهشتی‌پور در اثری مجزا به‌طور کامل تحقیق و پژوهش انجام داده، گفت: در این کتاب به صورت گذرا به واقعه تسخیر لانه جاسوسی پرداخته‌ام و بیشتر بر روی حادثه طبس و عملیات نظامی آمریکا و گرفتار شدن آن‌ها در طوفان شن تمرکز کرده‌ام.

وی گفت: تلاش کردم تا در این کتاب اگر کسی مسئول بوده و خاطراتی را از آن دوران منتشر کرده بیاورم اما از تحلیل‌ها و اظهارنظرهای اخیر استفاده نکردم و تفسیر و تحلیل ماجرا را به عهده مخاطب گذاشته‌ام.

منبع: پایگاه خبری حوزه هنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =