شهرداری طبس: هیچ درختی قربانی اجرای طرح های عمرانی نمی شود

در پی انتشار فیلم از قطع درخت نخل در پروژه بهسازی میدان امام(ره) شهرداری طبس توضیحاتی را در این رابطه ارائه کرد.

به گزارش طبس نیوز، چندی است در فضای مجازی طبس اعتراضات نسبت به قطع درختان میدان امام(ره) توسط شهرداری گسترش پیدا کرده و در هر مورد پاسخ هایی داده شد تا اینکه فیلمی منتشر شد که حاکی از قطع درختان خرما به صورت شبانه بود که این کلیپ سر و صداهای زیادی داشت و از جمله واکنش دکتر درویش معاونت سازمان حفاظت محیط زیست کشور بود که این اقدام را جنایتی برای ترویج خودرو محوری خوانده بود.

البته برخی واکنش ها نیز در حمایت از کار شهرداری بود چرا که معتقد بودند همچنان که نسل هایی از آدمیان میروند و جایگزین میشوند طبیعت نیز اینگونه است و اگر کارشناسان محیط زیست و شهرداری به این نتیجه رسیدند، نباید حساسیت به خرج داد چرا که این کار از روی قاعده و قانونی که به نفع شهر صورت پذیرفته انجام شده و باید حمایت کرد.

در پی انتشار این فیلم شهرداری طبس جوابیه ای را در این خصوص همراه با توضیحاتی ارائه کرده است که شرح آن در ذیل آمده است.

« به نام خدا، همشهریان دلسوز و همراهان همیشگی توسعه و عمران شهری سلام

اخیرأ کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که تصویربردار ضمن بکار بردن الفاظی نادرست که بحق لایق خادمین بی ادعای مردم نیست؛ شهرداری را متهم به قطع درختان خرما در پروژه بهسازی میدان امام خمینی (ره) می کند.

با توجه به دلسوزی همشهریان عزیز و جناب آقای دکتر درویش؛ معاونت محترم سازمان حفاظت محیط زیست کشور لازم است توضیحاتی در این زمینه ارائه گردد.

همانطورکه از ابتدای شروع این پروژه بارها تاکید شده است؛ هیچ درختی قربانی اجرای طرح های عمرانی نمی شود و با توجه به تصاویر ذیل نخل های میدان امام(ره) نیز به بوستان شهدای گمنام منتقل شده و مورد نگهداری قرار می گیرند و انچه فعلا از این پروژه خارج می شود؛ جایگزین خواهد داشت به نحوی که درختان نارنج، خرما و زیتون در حد زیباسازی و تکمیل فضای سبز با عمری بالای ۵ سال در میدان نهال می شود و ایمان داریم که هر پروژه شهری در سایه سبز درختان معنا پیدا می کند.

در پایان ضمن تقدیر از نگاه مهربان همشهریان عزیز به فضای سبز شهری؛ خواهشمندیم با صبوری و متانت خویش خادمان خود در حوزه مدیریت شهری را یاری کنید و یقین داشته باشید، ما حافظان فضای سبزیم و قطعا اگر حذفی هم به دلیل ناهنجاری شکل درخت از جمله کاج خشکیده که بارها مورد انتقاد شهروندان عزیز قرار گرفته است؛ انجام شود؛ با جایگزینی درختان مثمر و مرتبط با طبیعت زیبای طبس گلشن در زمان تکمیل طرح جبران خواهد شد.

ضمنا شهرداری حق پیگیری قضایی برای انتشار تصاویر غیرواقعی و بکار بردن الفاظ توهین آمیز را برای خود محفوظ می داند.

روابط عمومی شهرداری طبس
یازدهم دیماه نود و پنج»

دیدگاهی در “شهرداری طبس: هیچ درختی قربانی اجرای طرح های عمرانی نمی شود

  1. جالبه همه درخت هاقلع وقمع شده سپس میگویند درختی قطع نشده شعور مردم به مسخره نگیرید مردم متوجه هستند اما خیلی نجیب اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =