نای‌بند طبس بزرگ‌ترین منطقه زیست‌محیطی در ایران

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: نای‌بند یکی از بزرگ‌ترین مناطق زیست‌محیطی در کشور است که وسعت آن یک میلیون و ۵۱۶ هزار هکتار است.

طبس نیوز: مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: نای‌بند یکی از بزرگ‌ترین مناطق زیست‌محیطی در کشور است که وسعت آن یک میلیون و ۵۱۶ هزار هکتار است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حمید صالحی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع زمین پاک و مدیریت پسماند در ارتباط با معرفی منطقه نای‌بند شهرستان طبس اظهار داشت: مجریان پروژه‌های بین‌المللی در نای‌بند مشغول به خدمت هستند.

وی با بیان اینکه در مورد پروژه یوزپلنگ آسیایی آقای استفان که یکی از متخصصان یوزپلنگ هستند در نای‌بند فعالیت می‌کند، اذعان داشت: نای‌بند یکی از بزرگ‌ترین مناطق محیط زیست در کشور است که وسعت آن یک میلیون ۵۱۶ هزار هکتار است.

نصب ۵۰ دوربین در منطقه نای‌بند

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه منطقه نای‌بند در خراسان جنوبی یکی از محدود مناطق بکر و دست نخورده در ایران و جهان است، ادامه داد: در منطقه نای‌بند ۵۰ دوربین بسیار پیشرفته برای سرشماری از یوزپلنگ آسیایی نصب شده است.

صالحی گفت: منطقه نای‌بند در خراسان جنوبی یک زیستگاه منحصر به فرد در ایران و جهان است که علاوه بر اینکه زیستگاه یوزپلنگ آسیایی که از مهم‌ترین گربه‌سانان ایرانی است محل زندگی بسیاری از پستانداران و خزندگان است.

وی با بیان اینکه خداوند همه چیز را در طبیعت با تعادل خلق کرده، تصریح کرد: این انسان است که همیشه تعادل محیط زیست را بر هم می‌زند.

این مسئول با اشاره به اینکه یوزپلنگ آسیایی در منطقه نای‌بند خود به شکار می‌پردازد، خاطر نشان کرد: منطقه شاسکوه در خراسان جنوبی یکی از زیستگاه‌های آهو در ایران است که امسال گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =