خانه های بوم‌گردی اصفهک طبس افتتاح شد

امروز همزمان با هفته گردشگری، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان برای افتتاح خانه های بوم گردی این منطقه به شهرستان طبس سفر کرد.

به گزارش طبس نیوز، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: در حال حاضر با توجه به استعدادی که به لحاظ بافت های ارزشمند تاریخی شهری و روستایی در استان وجود دارد در تلاشیم تا بومگردی را در استان تقویت نماییم.

حسن رمضانی گفت: اگر چه استان نیازمند پروژه های ساخت هتل است ولی این پروژه ها زمانبر و پرهزینه است.

وی اقامت گاه های بوم گردی را هم به لحاظ مدت زمانی که برای مرمت صرف می شود و هم به لحاظ هزینه هایی که بدنبال دارد پروژه هایی خواند که بسرعت قابل بهره برداری است و افزود: خوبی دیگر این نوع پروژه ها آشنایی گردشگرانی که به این اماکن برای اقامت مراجعه می نمایند با فرهنگ مردم آن منطقه است که در نوع خود دارای جذابیت است.

رمضانی با توصیه به افزایش این نوع اقامتگاه ها در استان گفت: در حال حاضر در استان ۱۹ واحد بومگردی وجود دارد که برخی افتتاح و آماده بکار است و برخی در مراحل پایانی راه اندازی می باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان شناسایی بیشتر سرمایه گذاران و ترغیب آنان برای سرمایه گذاری در استان را از ضروریات برشمرد و تصریح کرد: از سال ۹۵ تا کنون یک و نیم میلیارد تومان برای ایجاد مناطق بوم‌گردی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت نموده ایم و امیدواریم این تسهیلات را تا پایان سال ۹۶ بتوانیم پرداخت کنیم که منجر به افزایش اقامتگاه های بومگردی در استان شود.

وی ادامه داد: تلاش نمودیم تا بافت های ارزشمند تاریخی موجود در استان را شناسایی کنیم و باتوجه به اینکه ثبت بافت های تاریخی شهری و روستایی زمانبر است لازم است ابتدا مستند سازی و پس از آن نقشه برداری انجام شود و واحد های مسکونی در آن جابینی و برداشت شود.

این مقام مسئول با ابراز خشنودی بیان کرد: با تلاش همکارانم در حوزه معاونت میراث فرهنگی،بافت تاریخی اصفهک و نایبندان در حوزه شهرستان طبس در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در سال جاری و یا اوایل سال آینده بافت های ارزشمند دیگری مانند روستای اسفندیار و پیرحاجات در این شهرستان را در فهرست آثار ملی کشور ثبت نماییم تا از ضوابط و قوانینی که پیش بینی شده است و مساعدت ها و کمک هایی که سازمان میراث فرهنگی برای حفظ این بافت های ارزشمند فرهنگی دارد برخوردار شویم‌.

وی طبس را با توجه به اینکه یکی از مبادی ورودی استان است دارای حجم زیاد گردشگر دانست که در مسیر عزیمت خود از استان های شمالی و غربی کشور از این مسیر عبور می کنند و یا برای عزیمت به مشهد از طبس وارد استان خراسان رضوی می شوند و افزود: این شرایط موقعیتی را فراهم آورده است که هرساله و خصوصا در ایام شدت سفرها مانند نوروز و فصل تابستان با خیل عظیم گردشگران مواجه شویم که به طبس وارد می شوند.

رمضانی در ادامه گفت: طبس از دیرباز بعنوان باغ شهر و جذابیتی در این مسیر مطرح بوده است که مربوط به حال نیست و سابقه تاریخی این شهر گواه این موضوع است.

وی بیان داشت: باید تلاش نماییم ماندگاری مسافر و گردشگران را در طبس و دیگر شهرهای استان خراسان جنوبی که در این مسیر قرار دارند افزایش دهیم.

رئیس کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نوروز سال گذشته بیشترین حجم سفرها و بازدید از آثار تاریخی مربوط به شهرستان طبس بود افزود: امیدواریم با

همدلی و همکاری که در بین مدیران طبس وجود دارد و حمایت مدیران استانی و در راس همه این ها کمکی که مردم استان بویژه شهرستان طبس دارند شاهد پویایی بیشتر بخش صنایع دستی و گردشگری در استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس باشیم‌.

دیدگاهی در “خانه های بوم‌گردی اصفهک طبس افتتاح شد

  1. چرا باز در آستانه محرم و تاسوعا و عاشورا؟؟؟؟؟
    نکنه باز خبراییه؟!!!!!
    ایندفعه رو کور خوندن ملت با بصیرت طبس و اصفهک نمیزارن حرمت شکنی های پارسال تکرار بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + پنج =