وضعیت حجاب در طبس نگران‌کننده است

امام جمعه طبس گفت: بروز بسیاری از مفاسد اجتماعی و افزایش آمار طلاق، نتیجه کمرنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه بوده و امروز بدحجابی در حال گسترش است که این موضوع در شهرستان طبس نیز مشاهده می‌شود.

طبس نیوز: امام جمعه طبس گفت: بروز بسیاری از مفاسد اجتماعی و افزایش آمار طلاق، نتیجه کمرنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه بوده و امروز بدحجابی در حال گسترش است که این موضوع در شهرستان طبس نیز مشاهده می‌شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف دستگاه‌های مربوطه در زمینه موضوع عفاف و حجاب اظهار کرد: باید در امور فرهنگی، از مرحله حرف و شعار خارج و وارد مرحله عمل شد؛ امروز بدحجابی در جامعه در حال گسترش است که این موضوع در شهرستان طبس نیز مشاهده می‌شود و هر چه می‌گذرد این معضل نیز گسترده‌تر و مقابله با آن مشکل‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: امروز حتی کار به جایی رسیده است که برخی از بدحجابان به بدحجابی خود افتخار هم می‌کنند و این یعنی اینکه دستگاه‌های مربوطه نتوانسته‌اند وظیفه خود را در راستای شناساندن حقیقت و جایگاه حجاب به آحاد جامعه انجام دهند.

امام جمعه طبس و رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان تصریح کرد: بروز بسیاری از مفاسد اجتماعی و به ویژه افزایش قابل توجه آمار طلاق، نتیجه کمرنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه است.

وی یادآور شد: البته اقدامات مطلوبی در این زمینه در ایام نوروز در باغ گلشن طبس انجام شده است اما این اقدامات نباید تنها منحصر به ایام نوروز و باغ گلشن باشد، بلکه باید در تمام طول سال و در سایر نقاط شهر هم صورت گیرد.

مهاجریان‌مقدم با اشاره به اینکه نباید به نصب چند پلاکارد و بنر اکتفا شود، اضافه کرد: قانون عفاف و حجاب سال‌ها پیش تصویب و بدون اجرا رها شده است، اما ظاهراً اخیراً ابلاغ شده است که اگر شده باشد باید اجرا شود؛ ستاد امر به معروف و نهی از منکر فقط وظیفه ارشادی دارد و در این زمینه لازم است تا نیروی انتظامی و تشکیلات قضایی نیز ورود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان خانم ادارات و فروشندگان واحدهای صنفی باید با حجاب کامل در محل کارشان حضور یابند و براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس، برای بررسی این موضوع باید هر چه زودتر از ادارات و اصناف به صورت سرزده بازدید شود.

امام جمعه طبس همچنین ضمن انتقاد از تبلیغات نامناسب برخی آرایشگاه‌های زنانه، استفاده از مانکن‌های نامناسب در برخی فروشگاه‌های عرضه لباس، چاپ متون غیرمناسب توسط برخی چاپخانه‌ها و عرضه لباس با تصاویر غیرمناسب؛ خواستار پیگیری برای راه‌اندازی فروشگاهی در طبس ویژه عرضه لباس‌های اسلامی خانم‌ها به ویژه چادر مشکی با قیمت مناسب شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که مسئولانی از معاونت استانداری و فرمانداری ویژه، فرماندهی انتظامی، ناحیه مقاومت بسیج، اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی شهرستان طبس نیز حضور داشتند، هر یک از حاضران نظرهای خود را بیان کردند و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =