۱۴۷۰ نفر در شهرستان طبس بی‌سواد هستند

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در شهرستان طبس یک هزار و ۴۷۰ نفر بی‌سوادند که تلاش برای رساندن این رقم به صفر با جدیت در حال انجام است.

طبس نیوز: معاون مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در شهرستان طبس یک هزار و ۴۷۰ نفر بی‌سوادند که تلاش برای رساندن این رقم به صفر با جدیت در حال انجام است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، محمود جلالی در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش طبس اظهار کرد: با توجه به شرایط و موقعیت علمی شهرستان وجود مدرسه تیزهوشان در این شهرستان ضروری است.

وی بیان کرد: ظرفیت های علمی و تحصیلی، رتبه های عالی کنکور نیاز به وجود مدارس خاص در این شهر را بیش از پیش می کند که این مهم باید پیگیری شود.

رئیس آموزش و پرورش طبس تصریح کرد: برای بررسی این موضوع قرار شد همراه با نماینده مردم با وزیر مربوطه دیدار و موضوع را پیگیری کینم.

جلالی مکاتبات دانشگاه فرهنگیان و پیگیری راه اندازی دبستان دخترانه شاهد را نیز از دیگر اولویت های آموزش و  پرورش طبس بیان کرد و گفت: دبستان پسرانه شاهد در حال حاضر در طبس فعال بوده و رضایت والیدن را نیز به دنبال داشته است.

وی راه اندازی دبستان دخترانه شاهد را یک امر مهم و ضروری در طبس دانست و گفت: در بحث سوادآموزی در شهرستان طبس اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست.

جلالی جمعیت بی سواد این شهرستان را بین ۱۰ تا ۴۹ سال دانست و گفت: در شهرستان طبس یک هزار و ۴۷۰ نفر بی‌سوادند که تلاش برای رساندن این رقم به صفر با جدیت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۹۸ درصد مردم این شهرستان باسواد هستند، گفت: در آینده نه چندان دور جشن بیسوادی در شهرستان طبس برگزار خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز در این جلسه تصریح کرد: انجام برنامه ریزی صحیح در راستای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نه تنها برای دانش آموزان بلکه باید برای تمام شهروندان طبسی برنامه های مناسبی در این زمینه پایه ریزی شود.

هاشمی افزود: برگزاری کنکور سراسری نیز بحث و ماموریت بسیار مهمی است و باید تمام دستگاه های زیربط در راستای اجرای مطلوب و هرچه بهتر این مهم بسیج شوند و آمادگی لازم و کافی کسب کنند.

وی در بحث راه اندازی مدرسه ی تیزهوشان و دانشگاه فرهنگیان در طبس گفت: در این رابطه با نماینده مردم پیگیری هایی انجام و مکاتباتی نیز در این راستا انجام شده است.

معاون استاندار در پایان گفت: مجموعه فرمانداری برای همراهی در راستای انجام وظیفه ی خطیر آموزش و پرورش و پیشبرد اهداف آن آمادگی کامل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + دوازده =