به هر درجه‌ای که عفت کنار گذاشته شود شخصیت انسان سقوط می‌کند

امام جمعه موقت طبس گفت: به هر درجه‌ای که عفت کنار گذاشته شود شخصیت انسان سقوط می‌کند و عقل اگر کنار گذاشته شود انسان از مرز و حریم انسانیت سقوط می‌کند.

خبر طبس: امام جمعه موقت طبس گفت: به هر درجه‌ای که عفت کنار گذاشته شود شخصیت انسان سقوط می‌کند و عقل اگر کنار گذاشته شود انسان از مرز و حریم انسانیت سقوط می‌کند.

به گزارش خبر طبس، حجت الاسلام احمد مودب امام جمعه موقت شهر طبس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بیان داشت: این سوء ظن به خداست که به خاطر نگرانی از کمبود امکانات و رزق و روزی انسان فرزند نیاورد چرا که خداوند فرموده ما آن ها را روزی می‌دهیم و به سبب آنها به شما نیز روزی می‌رسانیم.

اولین نیازی که یک خانواده احساس می‌کند سرپناه است: هیچ کانونی تشکیل نمی‌شود و هیچ خانواده‌ای شکل نمی‌گیرد الا این که نیازمند یک سرپناه است
حدود ۸ سال پیش در شورای اداری گفتم سیاست‌های ابلاغی مسکن و واگذاری زمین این است که در سن ۲۶ سالگی زمین واگذار کنند و این در شهرهایی مانند طبس که اطراف را هر چه بنگری کویر و زمین است مشکلی برای واگذاری زمین نیست بنابراین برای تسهیل ازدواج و تشکیل خانواده در ۱۵ سالگی واگذاری زمین انجام شود تا در این مدت مصالح ساخت و ساز مسکن را فراهم سازد و تا سن ۲۶ سالگی که ازدواج می‌کند سرپناهش موجود باشد.

وی با تاکید بر این که هزینه زمین حتی در کویر طبس کمرشکن است گفت: مانند دولت قبل که گفت هزینه زمین باید از مسکن حذف شود همان سیاست دنبال شود و هزینه زمین از مسکن حذف گردد البته در همه جا که امکانپذیر نباشد در این منطقه انجام‌پذیر است و واگذاری آن زودتر صورت گیرد تا قدم به قدم فرایند تشکیل خانواده فراهم شود.

وی با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه تصریح کرد: امروز ما به وضوح می‌فهمیم که ترویج فحشا و بدحجابی و بی‌حجابی امری ساده نیست و قطعا پشت آن نقشه‌هایی است و سیاست کلی استکبار جهانی است.

وی ادامه داد: از زمانی که رضاخان قلدر چادر و حجاب را به زور از سر زنان برداشت و مسجد گوهرشاد را به توپ بست و کشتار کرد به خاطر سخنرانی یک خطیب علیه قانون کشف حجاب، اگر پشت این امر نقشه و اجرای سیاست نیست چگونه است که یک حکومت مردم خود را به گلوله می‌بندد و چادر را به زور از سر دختران و زنان برمی‌دارد.

وی گفت: اکنون ماهواره‌ها، تلوزیون‌ها، خبرگزاری‌ها، اینترنت و هر جا امکاناتی در دست دشمن است تلاش می‌کند که مفاسد را ترویج کند و حجاب و عفاف را تحت عناوین مختلفی از جامعه بزداید.

وی با بیان این پرسش که این همه تلاش علیه حجاب برای چیست گفت: مثلا مدعی هستند که دلشان برای زنان سوخته است و می‌گویند زن‌ها گرما می‌خورند و اذیت می‌شوند، شما اگر به فکر بشریت هستید زن‌ها و بچه‌های مریض بر روی تخت بیمارستان‌ها و امراض خاص به خاطر نبود دارو دارند می‌میرند در فلسطین به خاطر نبود دارو مجروحان می‌میرند و داروهای معمولی هم ندارند و شما حاضر نیستید امکانات معمولی را با پول به آنان بدهید.

وی افزود: حجاب یک سنگر است که نمی‌توانند با وجود این سنگرهای محکم و مستحکم جهان اسلامی را فتح کنند و تحت سلطه خود درآورند.

امام جمعه موقت طبس هدف دشمن با شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای را نابودی جامعه اسلامی خواند و گفت: چیزی که دشمنان به صورت مدیریت شده دارند آن را دنبال می‌کنند نباید در مقابل آن کوتاه بیاییم.

وی حجاب را مسئولیت و عامل حفظ شخصیت و استحکام خانواده و محبوبیت خواند و گفت: آسیب‌های متعددی از ناحیه بی‌حجابی به شخصیت و محبوبیت زن و جامعه و خانواده وارد می‌شود مادر و زن را تنزل می‌دهد تا جایی که تنها ملعبه دست یک عده هوس‌باز می‌شود.

وی معنای عفت را مطیع بودن قوه شهویه در برابر عقل و عقلانی بودن رفتارهای انسان خواند و بیان داشت: اگر عفت کنار گذاشته شود قوه شهویه بر انسان حاکم می‌شود و عقل کنار گذاشته می‌شود و لذا کسی که عفت را کنار می‌گذارد نه تنها با این کار شخصیت نگرفته بلکه این فرد قابل ترحم است و فردی بیمار و جاهل و غافل است.

وی افزود: به هر درجه‌ای که عفت کنار گذاشته شود شخصیت انسان سقوط می‌کند و عقل اگر کنار گذاشته شود انسان از مرز و حریم انسانیت سقوط می‌کند.

حجت الاسلام مودب گفت: پدران و مادران، شرافت نیست و شان نیست که شما ببینید که فرزندانتان در خصوص حجاب و حیا گرفتار تساهل و سهل‌انگاری شده‌اند و کم کم و گام به گام این پیشروی می‌کند تا جایی که پرپر شدن شخصیت آن‌ها را به چشم خود نظاره‌گر باشید و نابود شدن آن‌ها را مشاهده کنید و خدای نکرده کاری از دستتان و دستمان بر نیاید بنابراین با تمام دقت و تلاش و با حفظ همه حدود و شرایط زمینه را برای پذیرش و اجرا و رعایت اصل حجاب و حیا با تمام جوانب آن در محدوده زندگی و اجتماع پیاده کنیم تا جامعه سالم و فرزندان سالم و خانواده‌هایی سالم به برکت اجرای احکام مقدس اسلامی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن کشتار مردم غزه و فلسطین توسط صهیونیسم جهانی گفت: این شرایط را خود مسلمانان و کشورهای ناآگاه و آنهایی که احتمالا عامل دست دشمن هستند به وجود آورده‌اند و چنان مسلمانان را با ایجاد گروه‌های تروریستی در میان آن‌ها به خود مشغول کرده‌اند که نتوانند به اسرائیل غاصب و اشغالگر بیاندیشند و او از این فرصت استفاده می‌کند و در شرایطی که توجه دنیای اسلام به خودش است، شدیدترین جنایات را دارد مرتکب می‌شود.

باید دنیای اسلام توجه کند و اهل تسنن از گروه‌های سلفی و تکفیری و وهابی که به نام اهل سنت اقدام به شدیدترین جنایات می‌کنند اعلام تنفر و بیزاری و برائت کنند که البته در کشور ما چنین شده و در جاهای دیگر نیز دارد صورت می‌گیرد و این خطر باید به دست خود مسلمانان برچیده شود و این جنایتکاران نتوانند چهره اسلام را این گونه زشت جلوه دهند.

حجت‌الاسلام مؤدب با اشاره سخنان رهبر انقلاب در جمع مسئولین نظام گفت: همانطور که رهبر انقلاب توصیه فرمودند باید مسئولین از حاشیه‌سازی و حاشیه‌پردازی پرهیز کنند و همه توان‌ها باید صرف اصل و مسائل کلان شود.

وی افزود: اعتدال یعنی همان اسلام و دین مقدس اسلام که در کنار هم احکامش پاسخگوی نیازها است.

وی ادامه داد: برخی وابسته به جریان فتنه و برخی روزنامه‌ها از جنس روزنامه‌های زنجیره‌ای یا یک آدم تندی که دستش به حاکمیت بند می‌شود افراد متعهد، متدین، انقلابی و مومن را تحت عنوان شعار اعتدال کنار می‌گذارد و این آسیبش زیاد نیست و اگر امروز این افراد را تحت این عنوان کنار گذاشتید فردا مردم شما را کنار خواهند گذاشت اما مشکل اصلی اینجاست که تحت این شعار بخشنامه شود که امر به معروف و نهی از منکر انجام نگردد.

وی افزود: این‌ها تراوشات فکری فتنه‌گران و ضد انقلاب است که تحت عنوان شعار اعتدال یا حقوق انسانیت یا بشریت یا شعارهایی از این قبیل بخواهند احکام مقدس اسلام را خشن جلوه دهند و ملت ما باید هشیار و بیدار باشند.

وی با اشاره به فتنه سال ۷۸ گفت: در آن سال شخصیت برجسته دکتر روحانی که دبیر شورای امنیت ملی بودند در سخنرانی بسیار عالمانه، دقیق و انقلابی و به جا اعلام موضع کردند، در شرایطی که سیاسیون حاظر نبودند سخنران یک جلسه شوند که به عبارتی انتحار سیاسی است این مرد برجسته اقدام کرد و فرمود: « ما هر چه داریم از اسلامیت داریم، اسلامیت ضامن وحدت ملی ماست. اسلامیت چهره شاخصش و ظهور و بروزش در شخصیت رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه خلاصه می‌شود. اصل ولایت فقیه اگر مورد تعرض قرار بگیرد یعنی اسلام مورد تعرض قرار گرفته یعنی انقلاب، تمامیت عرضی کشور، شخصیت آحاد این ملت و قانون اساسی این کشور مورد تعرض قرار گرفته است.» در آن شرایط این سخنرانی عالمانه و انقلابی و به جا مثل آب سردی بود که بر روی آتش ریخت و البته مدیریت رهبر معظم انقلاب در درجه اول همه فتنه ها را تاکنون به فضل الهی خنثی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + نه =