همه رسانه‌های کشور باید معارف الهی و اسلامی را نشر و شبهات را رفع نمایند

امام جمعه طبس با بیان این که باید معارف الهی و اسلامی را در اختیار مردم بگذاریم گفت: همه رسانه‌های کشور باید شبهاتی که دشمن در معتقدات اسلامی و شرعی مخصوصا شبهاتی که در اینترنت و ماهواره‌ها برای جوان‌ها ایجاد می‌کنند را از ذهن جوانان برطرف نمایند.

خبر طبس: امام جمعه طبس با بیان این که باید معارف الهی و اسلامی را در اختیار مردم بگذاریم گفت: همه رسانه‌های کشور باید شبهاتی که دشمن در معتقدات اسلامی و شرعی مخصوصا شبهاتی که در اینترنت و ماهواره‌ها برای جوان‌ها ایجاد می‌کنند را از ذهن جوانان برطرف نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام ابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با بیان این که از جمله ویژگی‌های انسان‌های با تقوا در کلام امام علی(ع) دلهره و نگرانی در هنگام خواب شب است افزود: نگرانی نسان باتقوا از این که آن شب آخر عمرش باشد و برای آخرتش کاری نکرده باشد و اندوخته‌ای کسب نکرده باشد اما وقتی صبح از خواب برمی‌خیزد خوشحال است چراکه خداوند لطف خود را شامل حال او کرده است و می‌تواند وظایفش را انجام دهند.

امام جمعه طبس با بیان که امام باقر(ع) کوشیدند مردم را با دستورات الهی و معارف اسلامی آشنا کنند بیان داشت: امروز ما هم وظیفه داریم معارف الهی و اسلامی را در اختیار مردم بگذاریم.

وی افزود: همه رسانه‌های کشور باید شبهاتی که دشمن در معتقدات اسلامی و شرعی مخصوصا شبهاتی که در اینترنت و ماهواره‌ها برای جوان‌ها ایجاد می‌کنند را از ذهن جوانان برطرف نمایند.

حجت الاسلام مهاجریان‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان حضور و شهادت حضرت مسلم بن عقیل در کوفه گفت: درسی که می‌توان از این جریان گرفت آن است که هر جامعه و مردمی که به نماینده امام معصوم لبیک گفتند خود امام معصوم هم که بیاید به آن هم وفاداری خواهند کرد.

وی ادامه داد: اما اگر به نماینده امام معصوم لبیک نگفتند یا اگر لبیک گفتند و در میانه راه از او بریدند در صورتی که امام معصوم هم بیاید آن‌ها وفاداری نخواهند کرد همانطور که مردم کوفه چنین کردند.

وی افزود: من و شما هم اگر منتظر امام معصوم زمانمان هستیم خودمان را باید آزمایش کنیم بنگریم که تا کجا تبعیت از نایب عام امام زمان(عج) داریم.

امام جمعه طبس با بیان این که حاجی‌ها اکنون در عرفات هستند و اعمال برائت از مشرکین را انجام داده یا در حال انجام است گفت: حج بدون اعلام برائت از مشرکین حج درستی نیست لذا اگر حجاج در مکه بدون عذر شرعی در مراسم اعلام برائت شرکت نکند حج آن‌ها ناقص است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیان داشت: رهبر انقلاب به مسلمانان هشدار دادند که امروز دشمن دنبال تفرقه بین شیعه و سنی و بوجود آمدن گروه های تکفیری و وهابی و داعش و… است.

وی ادامه داد: به هوش باشید که آمریکا و صهونیست‌ها مانند گذشته می‌خواهند اسلام آمریکایی را رواج دهند و جلو رشد اسلام ناب که وسیله بیداری مسلمانان شده است را بگیرند و مسلمانان باید مراقب باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که اصل ورزش کار خوبی است اما افراط و تفریط در هر امری پسندیده نیست بیان داشت: اکنون ورزشکاران ما در خارج هستند و در ورزش‌های متنوع و مختلف خانم‌ها شرکت دارند بنده به مدیران ورزش، وزیر ورزش و رئیس جمهور عرض می‌کنم که دقت کنید ناموس امام زمان(عج) را فرستادن در جلو نامحرمان غیر مسلمان این کار با معیارهای ما سازشی ندارد.

وی افزود: دیدیم در تلوزیون مدال طلا یا نقره یا برنز را مرد اجنبی به گردن دختر شیعه انداخت. توجه کنید آیا ما برای این انقلاب کرده ایم و شهید داده‌ایم.

وی ادامه داد: پرچم جمهوری اسلامی باید بالا برود اما با ارزش های اسلامی، این مدال‌های زرد، نقره‌ای و رنگ‌های دیگر چه دردی را از این ملت و از این کشور دوا می‌کند و باید قدری مسئولان ورزش دقت و توجه کنند که افراط و تفریط صورت نگیرد.

سفر دادستان کل کشور به طبس در روز گذشته و انتقال مشکلات حوزه قضایی شهرستان به ایشان، سالروز حرکت امام حسین(ع) در هشتم ذی‌الحجه از مکه به طرف عراق در سال ۶۰ هجری قمری، شهادت امام باقر(ع)، عید سعید قربان، رجعت حضرت امام خمینی(ره) از کویت به عراق و بعد هم پاریس در ۱۳ مهرماه سال ۵۷، هفته نیروی انتظامی، روز دندان پزشکی، روز روستا، روز جهانی کودک و حمایت از کودکان فلسطینی و روز جهانی پست از جمله مناسبت‌ها و مواردی بود که امام جمعه طبس در ابن هفته به آن‌ها اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =