اجتماع بزرگ عاشقان ثار الله در روز اربعین حسینی در آستان حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس/ +عکس

اجتماع بزرگ عاشقان ثار الله با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت، عزاداران هیآت مذهبی و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهر و روستاهای مجاور در آستان حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز) به نقل از روابط عمومی آستان حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع)، همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، اجتماع بزرگ عاشقان ثار الله با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت، عزاداران هیآت مذهبی و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهر و روستاهای مجاور در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار و بصورت زنده و مستقیم از شبکه های شما و خاوران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید.

در این تجمع باشکوه زیارت اربعین قرائت گردید و مرثیه سرایی توسط حاج مهدی سروری مداح برجسته کشوری و همچنین مراسم سینه زنی عزاداران حسینی همراه با نوحه خوانی حاج رضا آتش فراز ذاکر اهل بیت(ع) در مدح و منقبت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) انجام گرفت.

حجت‌الاسلام عزیزی دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان خراسان رضوی به ایراد بیانات ارزشمند در خصوص فرستادن صلوات بصورت کامل و جامع «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم»، آثار و برکات صلوات از جمله از بین بردن نفاق، فرد نمیرد تا اینکه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را درک کند و نابودی دشمنان پرداخت.

وی در ادامه با استناد به نامه امام حسین(ع) به محمد حنفیه «من آمده‌ام که امت جدم را اصلاح کنم.» و اشاره به فرازی از زیارت اربعین «و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله … – کسی که نهایت تلاش را در دعوت مردمان برای هدایت و رهاندن و نجات آنان از جهل و گمراهی انجام و در نهایت خون خویش و جان عزیزش را برای بیداری مردم از نادانی فدا کرد.» اهداف عاشورا، نهضت حسینی و اربعین عاشورای دوم حسینی را تبیین و تصریح کرد.

وی افزود: اربعین به ما نشان می‌دهد که در سخت‌ترین شرایط نباید تسلیم نقشه‌های شوم دشمنان شویم و امروز موج‌های چند میلیونی مردم به سوی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) سبب شده دشمنان عظمت اربعین را درک کنند و به فکر برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارهای تبلیغی بر علیه دین اسلام باشند که بر ماست از مکتب امام حسین(ع) الهام بگیریم و با حسینی شدن راه خداوند متعال را پیدا کنیم.

اقامه نماز جماعت ظهر و عصر توسط خیل عظیم عزاداران حسینی به امامت حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس پایان بخش محفل بود.

عکس:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفت =