«رفیق شهیدم» اولین جشنواره سرود بسیج دانش آموزی در طبس

طبس‌نیوز – اولین جشنواره سرود بسیج دانش آموزی طبس با عنوان «رفیق شهیدم» در میان شور  و شوق دانش آموزان مقطع ابتدایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، اولین جشنواره سرود بسیج دانش آموزی طبس با عنوان «رفیق شهیدم» در میان شور  و شوق دانش آموزان مقطع ابتدایی برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه طبس در این برنامه ضمن تقدیر از گروه‌های شرکت کننده گفت: جشنواره سرود رفیق شهیدم یکی از برنامه‌های شاخص هفته بسیج بود که حالا به همت حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی برگزار شد.

سرهنگ خبازی با اشاره به اهمیت انتقال مفاهیم ارزشی به دانش‌آموزان گفت: این جشنواره با هدف شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و نیز انتقال مفاهیم ارزشمند در قالب هنر و سرود انجام شده است.

فرمانده بسیج و سپاه طبس تاکید کرد: هنر و به ویژه سرود از کارهای فرهنگی بسیار اثر گذار است و همانطور که رهبر انقلاب فرموده اند «اگر سرودی بسازیم که بچه‌ها وقتی در کوچه راه میروند زمزمه کنند کار مفیدی کرده‌ایم» سرود اهمیت ویژه‌ای دارد.

معاون مدیر کل و رئیس آموزش و پرورش طبس نیز در حاشیه این جشنواره در مصاحبه با خبرنگار طبس‌نیوز گفت: پس از چند سال که برگزاری چنین برنامه‌هایی را شاهد نبودیم این برنامه بسیار جالب توجه بود و شاهد جشنواره‌ای به یاد ماندنی و بی‌نظیر بودیم.

علی کدخدائی افزود: این نشان داد که اگر ما برای نسلی که آماج حمله‌های فرهنگی دشمن هستند کار فرهنگی انجام دهیم و سرمایه گذاری کنیم، خانواده‌ها، دانش‌آموزان و مدارس و مربیان نیز پای کار هستند.

وی با بیان این که هنوز هم جای کار بیشتری وجود دارد افزود: امروز شاهد استقبال دانش‌آموزان و حضور گسترده آنها در سالن شهدای هفتم بودیم که این نشانه علاقه بچه‌ها به کار فرهنگی به ویژه کارهایی است که با هنر درآمیخته است.

رئیس آموزش و پرورش طبس گفت: امیدواریم بتوانیم در ادامه مسیر و در ادامه سال تحصیلی برنامه‌های جذاب و مطلوب دیگری برای دانش آموزان داشته باشیم و هم مفاهیم ارزشمند و انقلابی را در لابه لای این برنامه‌ها فرهنگی بگنجانیم و هم آن نشاط و شادابی که نیاز است برای فرزندان عزیزمان فراهم کنیم.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی خواهران و برگزار کننده این جشنواره سرود نیز گفت: این جشنواره با موضوعات شهید، رفیق شهیدم، بسیج و غزه در مقطع ابندایی با حضور ۱۳ مدرسه از طبس و روستاها انجام شد.

مریم کدخدائی با اشاره به حساسیت کار با دانش آموزان مقاطع ابتدایی گفت: از ده روز قبل از آغاز هفته بسیج به مدارس اعلام شد و پس از اعلام آمادگی مدارس برای شرکت در جشنواره، نکات داوری برای همه مدارس ارسال شد تا شرایط برای همه یکسان باشد.
وی افزود: حداکثر تعداد اعضاء هرگروه ۱۵ نفر بوده است.

گفتنی است خانم مریم شکوفه و آقای سیدرحیم نیری داوری این جشنواره را برعهده داشتند.

پس از اجرای تمامی گروه‌ها با اعلام داوران، دبستان فضیلت موفق به کسب مقام اول، دبستان آزادی مقام دوم و دبستان شهید میرزایی کریت مقام سوم را کسب کردند و هم‌خوانی دونفره دانش‌آموزان دبستان حضرت آمنه نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 18 =