فرماندار ویژه طبس: اجازه نمی‌دهیم واحدهای دانشگاهی طبس تعطیل شوند

طبس نیوز – فرماندار ویژه طبس گفت: طبس جزو شهرستان‌هایی است که تا مرکز استان و نزدیک‌ترین مراکز دانشگاهی فاصله بسیار دارد لذا اجازه بسته شدن واحدهای دانشگاهی در این شهرستان را نمی‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، علی‌اکبر رحیمی صبح سه‌شنبه در دیدار مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور گفت: ما با دنبال راه‌هایی برای درآمد‌زایی دانشگاه‌ها هستیم تا به خودکفایی برسند و نیاز به بودجه‌هایی از خارج شهرستان نباشند لذا نخواهیم گذاشت دانشگاهی بسته شود.

وی افزود: طبس شرایط و موقعیت ویژه ای دارد و باید دانشگاه‌های خود را حفظ کند.

فرماندار ویژه طبس با اشاره به احتمال تعطیلی برخی دانشگاه‌های پیام نور در خراسان جنوبی در طرح کشوری آمایش گفت: طبس جزو شهرستان‌هایی است که تا مرکز استان و نزدیک‌ترین مراکز دانشگاهی فاصله بسیار دارد لذا اجازه بسته شدن دانشگاهی را نمی‌دهیم و حتی مجوز ایجاد دانشگاه فرهنگیان در شهرستان را هم گرفته‌ایم.

وی گفت: درست است مقداری تعداد دانشجویان کم شده اما ما همین حالا هم مشکل نیروی کار و نیروی متخصص داریم و در آینده حتما با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد لذا نباید با تصمیم‌گیری‌های اشتباه کاری کنیم که بعدها موجب پشیمانی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: با وجود اهمیتی که رهبر انقلاب برای پیشرفت جوانان در مسائل علمی دارند شایسته است حتی برای آموزش هزینه بدهیم و این بسیار مهم است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور (سازمان مرکزی) در این دیدار گفت: پیش از این دانشگاه پیام‌نور یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجو داشت اما الان یک سوم و در کل کشور ۳۵۰ هزار شده است؛ ۴ هزار هیئت علمی و قریب ۱۰ هزار کارمند داریم که ۱۴ هزار نفر را در کل کشور شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمود نبوی ادامه داد: با توجه به وضعیت مالی کشور در آمایش جدید باید تعداد واحدهای دانشگاهی پیام نور تعدیل شود و واحدها و مراکز زیان‌ده که تعداد دانشجوهای کمتری دارد در دانشگاه‌های نزدیک ادغام شوند.

وی بیان کرد: در دولت قبل ۵۳۰ مرکز و واحد در کل کشور داشتیم که ۱۰۰ مورد آمایش شد و الان هم قرار است ۱۵۰ مورد دیگر نیز آمایش شود که در مجموع به ۲۵۰ مورد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ۴ هزار هیئت علمی باید ۲۵۰۰ نفر شود و بقیه به دانشگاه فرهنگیان یا علمی کاربردی یا دانشگاه‌های دیگر بروند و مکان‌های دانشگاه‌ها هم که حذف شود به فرهنگیان تحویل شود و اساتید را نیز به کار گیری کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور طبس نیز در این نشست گفت: اگر املاکی که در حاشیه امامزاده مربوط به دانشگاه پیام نور است به سامان برسد دانشگاه طبس از درآمد‌زایی آن به خودکفایی خواهد رسید و نیاز به بودجه فرهنگی نخواهد داشت.

مرتضی پیش‌بینی افزود: این املاک در جهت خود عزت و خودکفا بودن دانشگاه از سال ۸۲  در اختیار دانشگاه قرار گرفت، تعدادی از آن در همان زمان برای ساخت دانشگاه فروخته شد اما با مشکلاتی با شهرداری مواجه شد و مابقی مانده و الان نیاز است که رسیدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − شش =