ساخت پردیس سینمایی طبس؛ وعده‌ها تمدید شد

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور امروز مهمان طبس بود تا به مردم وعده ساخت «پردیس سینمایی طبس» را بدهد، وعده‌ای که سال ۹۸ توسط مسئولی از همین سازمان داده شد و چیزی که تحقق یافت تخریب بنای سینمای قدیم بود.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور روز سه شنبه در سفر دو روزه خود به استان خراسان جنوبی ابتدا به طبس آمد و در جلسه هم اندیشی با مسئولان اجرایی و فرهنگی این شهرستان شرکت کرد.

سال ۹۸ بود که با حضور رمضانعلی حیدری‌خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی به طبس، امید ساخت یک پردیس سینمایی جدید در طبس شکل گرفت.

یازدهم تیرماه هم تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان سینمایی و سازمان شهرداری‌ها منعقد شد و مقرر شد ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض سازمان سینمایی شروع این راه باشد. البته سازمان سینمایی ضرب‌العجلی هم تعیین کرده بود؛ پایان سال مالی ۹۸!

سینمای نوستالژی طبس تخریب، نقشه‌ای تهیه و بهمن ماه همان سال ۹۸ در دهه فجر کلنگ پردیس سینمایی طبس شامل ۳ سالن با ظرفیت جمعاً ۲۸۵ نفر و با هزینه‌ای بالغ بر ۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بر زمین زده شد.

۵ سال گذشته، سال مالی ۹۸، سال مالی ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم به پایان رسید، ۱۴۰۲ هم دارد به پایان می رسد، دولت تمام شد، دولت جدید آمد، ۴ شهردار عوض شدند اما پردیس سینمایی طبس در مرحله نقشه باقی ماند.

با توجه به این که راه‌اندازی سینما یکی از مهم‌ترین خواسته‌های فرهنگی مردم طبس است، امید می‌رود سفر رئیس سازمان سینمایی کشور و معاون وزیر ارشاد این طلسم ۵ ساله را بشکند و قول‌های داده شده تا پایان دولت سیزدهم اجرایی شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور در این سفر گفت: سالن سینمای در حال تعطیلی طبس ظرف مدت کوتاهی رسیدگی خواهد شد تا مردم بهره‌مند شوند و با همکاری استانداری ساخت ۳ سالن پردیس سینمایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

خزائی با بیان اینکه ما در حوزه زیر ساخت‌های سینمایی حتی از کشورهایی که صاحب صنعت سینما نیستند هم عقب‌تر هستیم گفت: ایران طی ۴۰ سال گذشته ۵۷۰ سالن سینما داشته و در دولت سیزدهم از ابتدای شروع کار تصمیم گرفتیم ۴۳۰ سالن به سالن‌های سینمایی در کشور اضافه کنیم.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۴ سالن سینما راه اندازی شده و تا پایان دولت امیدواریم به طور صد درصد تعهد خود را انجام دهیم.

خزائی در خصوص انجام رویداد ملی فرهنگی و هنری جشنواره فیلم کویر و زندگی در طبس هم قول همکاری داد.

امام جمعه طبس ضمن قدردانی از سفرهای استانی هیئت دولت و مدیران عالی کشوری گفت: نیاز به زیرساخت‌های فرهنگی در طبس محسوس است که امیدواریم سفر فعلی دستاوردی داشته باشد و جامعه باید خروجی سفرهای مدیران کشوری را شاهد باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی طبس تاکید کرد: در تربیت کادر فرهنگی و هنری کشور باید دقت نظر بیشتری باشد و تعلل در برخی امور باعث شد؛ در اغتشاشات سال گذشته عده‌ای از فعالین سینمایی ایران به عنوان سرباز دشمن در صحنه باشند.

علی اکبر رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس با اشاره به شکست آمریکا در صحرای طبس افزود: شهرستان طبس از نظر آب و هوایی، بومی، معدنی و کشاورزی دارای شرایط ویژه‌ای است که می‌توان در ساخت فیلم‌های سینمایی کشور از این بستر ارزشمند استفاده کرد و این برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران زیبا یک امر ضروری است.

وی با بیان این که نباید همه امکانات در مراکز مجتمع شوند افزود: گاهی شهرستان‌ها استعدادهای شایسته و توانایی دارند که  اگر از آن جامعه هنری خوش فکر حمایت شود و زمینه انعکاس کارهای ارزشمند این هنرمندان فراهم گردد؛ قطعا خروجی خوبی خواهد داشت.

شهردار طبس نیز در این جلسه به توضیح شرایط احداث پردیس سینمایی پرداخت و گفت: در طرح پیشنهادی شهرداری و مصوب شورای اسلامی شهر به عنوان مجتمع هنری، تجاری و پردیس سینمایی و فرهنگی در دست بررسی است که پس از تامین اعتبار وارد مرحله احداث خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =