پرونده سی و هفتمین دوره مسابقات استان خراسان جنوبی با معرفی ۱۲ نفر از ۴۸۰ شرکت‌کننده به مرحله کشوری بسته شد/لیست ممتازین+عکس

مراسم اختتامیه سی و هفتمین مسابقات استانی قرآن کریم در سالن همایش‌های آستان امام‌زاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(علیه‌السلام) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، در مراسم اختتامیه سی و هفتمین مسابقات استانی قرآن کریم حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی گفت: تعداد یازده هزار نفر در سطح استان در مرحله شهرستانی در مسابقات شرکت کردند و بیش از ۴۰۰ نفر به مرحله استانی در دو مقطع زیر شانزده سال و بالای شانزده سال در رشته‌های مختلف قرآنی راه پیدا کردند.

گرایلی افزود: از مجموع شرکت‌کنندگان مرحله استانی ۵۷ نفر موفق به کسب رتبه استانی شدند که تعداد ۲۹ نفر خواهر و ۲۸ نفر برادر هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی بیان کرد: آنچه در این مسابقات باعث خوشحالی ما شد ارتقای سطح متسابقین است که بعد از چند سال زحمات دوستان ما در ادارات شهرستان به جهت حمایت از قرآن‌آموزان و حافظین انجام گرفته است.

وی افزود: ما در خدمت مقام معظم رهبری تعهدی مبنی بر تقویت حافظین قرآن دادیم بنا بر این کلاس‌های متعددی را در سطح استان در راستای تربیت حافظ تشکیل شد که خدا را شاکریم این کلاس‌ها آنقدر ارزشمند بودند که خانمی ۷۴ ساله و بی‌سواد توانستند در این کلاس‌ها دو جز قرآن حفظ کنند.

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی تاکید کرد: ظرفیت مردم برای این که با قرآن مانوس شوند فراهم است و ما به عنوان مسئولین امور قرآنی باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۲۰ نفر جهت آموزش نحوه برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن به قم اعزام کردیم.

وی گفت: زمانی که از لحاظ جغرافیایی از خراسان بزرگ جدا شدیم رتبه حائز اهمیتی در سطح کشور نداشتیم و عمده امکانات در مرکز خلاصه می‌شد لذا در جهت رفع این نقیصه جلسات متعدد برگزار گردید و مقرر شد حداقل ماهانه یکی از اساتید مطرح کشوری را دعوت کنیم تا نسبت به ریزه‌کاری‌های قرائت آموزش‌های لازم را منتقل کنند.

همچنین هاشمی فرماندار ویژه طبس در این مراسم گفت: این که ما در پرتو تعالیم اسلامی قرار گرفتیم و الگویی همچون امام علی(علیه‌السلام) و امام حسین(علیه‌السلام) داریم قطعا توفیق بزرگ الهی است.

وی افزود: در هیچ مکتبی مفاهیم شهادت، جهاد، عدالت و ولایت با این غنا پیدا نمی‌شود و این تعالیم انسان‌ساز است و این آموزه‌های قرآنی است که علما و مجتهدین را تربیت کرده است.

هاشمی تاکید کرد: جنگ تحمیلی با هشت سال مقاومت جانانه جوانان با پشتوانه مذهب و قرآن و نماز بود که توانست در تقابل با جهان استکبار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این عزاداری‌ها و مجالس محرم است که دل‌استکبار را سست کرده و عدالت‌خواهان جهان را امیدوار ساخته و بیش از سی سال است که استقلال و آزادی به برکت ولایت و رهبری در این نظام پایدار است.

وی تصریح کرد: انقلاب افغانستان و مصر و سایر نهضت‌ها به دلیل نداشتن رهبری آگاه مسیرشان به راحتی عوض شد اما در جمهوری اسلامی ایران این کشتی انقلاب ناخدای با خدا دارد و از طوفان هم نمی‌هراسد این‌ها همه از برکت اسلام است.
اسامی ۱۲ نفر برگزیده راه یافته به مسابقات کشوری:
۱. قرائت بزرگسالان وحید براتی
۲. قرائت شکوفه ها علی کوچی
۳.حفظ کل شکوفه ها زکریاپادگار
۴.حفظ کل بزرگسال ابوالقاسم باقری
۵.حفظ کل بزرگسال مرضیه اشرفی
۶.حفظ ۲۰ جزءبزرگسال زهره سادات عبدالهی
۷.حفظ ۲۰ جزء بزرگسال مصطفی فریدونی
۸.حفظ ۲۰ جزء شکوفه ها مجید شاه زهی
۹.ترتیل بزرگسال فرزانه شکوهیان
۱۰.ترتیل شکوفه ها سیدمحمدحسینی
۱۱.قرائت بزرگسال راضیه سیروسی
۱۲.قرائت شکوفه ها زهرا خضری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 6 =