دانشجویان حجاب را محدودیت تلقی نکنند

دانشجویان حجاب را محدودیت تلقی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مهدی شفیعی‌مقدم صبح امروز در همایش گوهر ناب در دانشگاه پیام نور طبس با ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه در زمینه حجاب و عفاف، برضرورت توجه ویژه به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد.

وی افزود: همه باید در تحقق این امر مهم سهیم باشند و دانشجویان، اساتید و کارکنان حتی باید در سطح خانواده‌های خود به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

شفیعی‌مقدم با تشریح قوانین و دستورالعمل‌های جدید طرح عفاف و حجاب در دانشگاه پیام نور با اشاره به تاکیدات فراوان دین برای احیای امر به معروف ‌و ‌نهی از منکر در جامعه افزود: برای اشاعه حجاب و شعائر دینی باید به ‌گونه‌ای عمل شود تا دانشجویان عمل به دستورات دین را محدودیت تلقی نکند.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب به رشد جامعه کمک خواهد کرد، گفت: گسترش عفاف و حجاب موجب رشد فرهنگی جامعه و حرکت نسل جوان در مسیر پیشرفت‌های علمی و افق‌های روشن می‌شود.

یکی از روحانیان و وعاظ شهرستان طبس نیز در این همایش با بیان اینکه جامعه نیازمند امنیت و آرامش روانی، اجتماعی و اخلاقی است، اظهار داشت: نهادینه شدن این امنیت نیازمند راهکارهایی است که یکی از این راهکارها ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین نسل جوان به ویژه دانشگاهیان است.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده، موضوع حجاب را امری ضروری دانست و افزود: حجاب بهترین ارزش برای انسان است.

وی با بیان اینکه نگاه اسلام به زن همراه با حرمت و کرامت بوده است، اظهار داشت: اسلام در بدو پیدایش، زنان را از اسارت فرهنگ جاهلی نجات داد و قدر، منزلت و شخصیت انسانی از دست رفته آنان را در فرهنگ جاهلی مردسالار احیا کرد.

این همایش در حاشیه نمایشگاه عفاف و حجاب برگزار شد.

نمایشگاه “گوهرناب” دارای ۱۰غرفه با عناوین لباس عزتمندانه، تفکر و غیرت، زنان و مردان آخرالزمان، روان آرام، حمایت از کار، گل‌های بهشتی، نور و نار، نگاهی نو، با شهدا تا شهدا و … است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =