بیش از ۱۰۰۰ نفر از طبس به عمره مفرده اعزام می‌شوند

ابوالفضل نوفرستی گفت: بیش از ۱۰۰۰ نفر از شهرستان طبس در قالب چهار کاروان زیارتی به عمره مفرده اعزام خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)، همایش عمره‌گزاران در محل هیئت فاطمی طبس برگزار شد.

مدیر کل حج و زیارت استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: امسال مانند سال گذشته حضور خوبی در کاروان‌های زیارتی طبس شاهد هستیم.

وی افزود: اختصاص کاروان‌ها به شهرستان‌ها در دو مرحله اتفاق می‌افتاد یک‌بار قبل از سال ۹۴ و مرحله دوم ایام نوروز و ماه رمضان سال آینده، که در مرحله اول چهار کاروان در طبس هستند که ۵۰۰ زائر عمره‌گزار را اعزام خواهند کرد، همین تعداد در مرحله بعد خواهند بود که در مجموع بیش از ۱۰۰۰ نفر زائر عمره‌گزار خراسان جنوبی از شهرستان طبس خواهند بود.

نوفرستی اظهار داشت: آنچه در شهرستان طبس برای عمره مفرده تمایل داشته باشند بسته به اولویت اعلام شده توسط سازمان حج و زیارت، ظرفیت کاروانی در اخیتار قرار خواهیم داد.

۲۵۰۰ زائر از استان خراسان جنوبی به صورت رسمی در اربعین به کربلا رفتند/ ۷ درصد زائران کربلا

نوفرستی در خصوص ارزیابی حج و زیارت استان از اعزام مردم در اربعین حسینی به کربلای معلا گفت: استکبار جهانی دنبال این بود با تشکیل داعش و گروه‌های تکفیری مشتاقان کربلا را کم کند و به کوری چشمشان امسال بیش از تمام سال‌ها در طول این ادوار زائرین به کربلا مشرف شدند.

وی افزود: جمعیت استان خراسان جنوبی به نسبت کل کشور یک درصد است اما از جمعیت مشرف شده هفت درصد مردم از خراسان جنوبی بودند که آمار نشان می‌دهد حدود ۲۵۰۰ نفر از استان به صورت رسمی به کربلا رفته‌اند که این آمار نشان از عشق و ارادت مردم این استان به اهل بیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =