نرخ باسوادی شهرستان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۹۸ درصد است/ پرداخت کلیه مطالبات سواد‌آموزی

جلالی در گفتگو با طبس نیوز گفت: نرخ باسوادی شهرستان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۹۸ درصد می‌باشد که امیدواریم در ریشه‌کنی این معضل بزرگ در سال ۱۳۹۵ جشن باسوادی را در طبس برگزار نماییم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)، محمود جلالی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش طبس گفت: نرخ باسوادی شهرستان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۹۸ درصد می‌باشد که امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تلاش بی‌وقفه مجموعه آموزش و پرورش در ریشه‌کنی این معضل بزرگ در سال ۱۳۹۵ جشن باسوادی را در طبس برگزار نماییم.

جلالی افزود: طرح باسواد نمودن افراد محروم از سواد، در حال حاضر از طریق طرح مدرسه محور و واگذاری انجام می‌گردد که در این طرح مدارس با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط نسبت به جذب بی‌سوادان وارائه آموزش‌های لازم اقدام می‌نمایند.

مدیر آموزش و پرورش طبس افزود: از جمله طرح‌های سواد‌آموزی که در حال اجرا می‌باشد طرح آموزش غیر‌حضوری و فرد به فرد است، در این طرح هر فردی که نسبت به باسواد نمودن افراد واجد شرایط در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال اقدام نماید ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان پاداش پرداخت می‌گردد.

جلالی افزود: تعداد کلاس‌های سواد‌آموزی در شهرستان طبس بالغ بر ۲۰ کلاس در دوره‌های سواد‌آموزی، انتقال و تحکیم سواد و با جمعیت سواد‌آموزی ۱۷۶ نفر می‌باشد و این کلاس‌ها در شهر طبس و بخش دیهوک در حال فعالیت می‌باشند.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش وپرورش طبس از جمله مشکلات فراروی سوادآموزی را وسعت شهرستان و پراکندگی جمعیت بی‌سواد و مشغله کاری آنان اعلام نمود.

محمود جلالی خاطرنشان کرد: با پرداخت مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال نسبت به حق‌الزحمه وحق‌التدریس آموزش‌دهندگان کلیه مطالبات آنان پرداخت گردیده است.

جلالی از همشهریان طبسی درخواست نمود در فرصت باقیمانده حداکثر تا پایان دی‌ماه برای امر مهم سواد‌آموزی به مدیریت آموزش وپرورش و مدارس شهرستان مراجعه و از اجر معنوی و مادی آن بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یک =