حرکت‌های زمینه‌ساز اختلاف بدترین گناهان است

امام جمعه طبس گفت: امروز بدترین گناه حرکتی است که سبب اختلاف بین جامعه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم ضمن گرامیداشت آغاز هفته وحدت اظهار داشت: مسئله وحدت و هماهنگی با آحاد جامعه مورد تاکید تمام ادیان الهی به ویژه دین اسلام بوده است.

وی وحدت را منشاء همه خیرات و برکات عنوان کرد و گفت: تفرقه منشاء تمام بدبختی‌ها و نزول بلایای الهی است.

امام جمعه طبس با بیان اینکه زمان هجرت پیامبراکرم(ص) از مکه به مدینه بین قبایل عرب اختلاف زیادی وجود داشت، تصریح کرد: از جمله این قبایل قوس و خزرج بودند که ده‌ها سال بین آنها اختلاف وجود داشت و نخستین اقدام پیامبر(ص) این بود که بین آنها اخوت و برادری ایجاد کردند.

مهاجریان‌مقدم با بیان اینکه در قرآن کریم نیز آیاتی در ارتباط با وحدت و هماهنگی وجود دارد، ادامه داد: برخی آیات نیز انسان‌ها را از نزاع و اختلاف منع می‌کند چراکه شخصیت آنها را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب امام راحل براساس آموزه‌های دینی مردم را به وحدت دعوت کردند، گفت: ایشان مواردی که ممکن بود بین شیعه و سنی تبدیل به بهانه شود را تبدیل به وحدت کردند.

امام جمعه طبس با بیان اینکه در تاریخ ولادت پیامبر اکرم(ص) بین شیعه و سنی اختلاف وجود دارد، افزود: برادران اهل سنت ۱۲ ربیع را ولادت پیامبر(ص) می‌دانند و بیشتر علمای شیعه ۱۷ ربیع را تولد پیامبر(ص) اعلام کرده‌اند.

مهاجریان‌مقدم با بیان اینکه امام خمینی (ع) بعد از انقلاب هفته وحدت را اعلام کردند تا دشمن نتواند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند، اضافه کرد: پیشرفت‌های کشور ما در سایه وحدت بوده است و شیعه و سنی در کشور ما در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سخنی که بوی اختلاف دهد نباید بر زبان جاری شود، تصریح کرد: مراجع نیز بر این اساس بر این موضوع تاکید کرده‌اند.

امام جمعه طبس تاکید کرد: روزنامه‌ها، سایت‌ها و کسانی که تریبون در اختیار دارند باید مواظب باشند، موارد اختلاف‌‌انگیز را مطرح نکنند و امروز بدترین گناه گفتمان و حرکتی است که سبب اختلاف بین جامعه ما شود.

مهاجریان‌مقدم با اشاره به مسلمان‌کشی در سوریه، افغانستان و عراق یادآور شد: این حرکت‌ها در راستای ایجاد اختلاف بین مسلمانان شکل گرفته است و باید شیعه و سنی در این زمینه مراقب باشند.

وی با بیان اینکه در راستای اختلاف بین مسلمانان دشمن گروه‌های تکفیری، طالبان و داعش را ایجاد کرده‌ است، ادامه داد: این گروه‌ها را به جان مسلمانان انداخته‌اند تا سبب اسلام‌هراسی در بین آنها شوند.

امام جمعه طبس با بیان اینکه وحدت در کشور ما وجود دارد و باید بیشتر شود، گفت: وحدت بر محور حق و ولایت است و وحدت در سایه حق و ولایت با تعداد اندک نیز پیروز است.

مهاجریان‌مقدم با بیان اینکه در زمان جنگ ایران و عراق تمام دنیا پشت سر صدام قرار داشتند و تمام امکانات نیز در اختیار آنها بود، خاطرنشان کرد: ملت ایران در مقابل استکبار جهانی با عده کم به پیروزی رسید و دشمن با شکست حتمی مواجه شد.
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 3 =