در کنگره ملی امام‌زادگان طبس در سال ۹۴ از کارهای احساسی و رونمایی پرهیز شود/ همه اقشار و صنوف در برگزاری کنگره همکاری کنند

سپهریان مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) به همراه معاونت فرهنگی این مؤسسه با حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، در دیدار مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(علیه‌السلام) با نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت‌الاسلام محمدی اظهار داشت: برگزاری کنگره امام‌زادگان کار بسیار مقدس و ارزشمندی است زیرا ما هر چه داریم از برکت قرآن و عترت است و هر جا که ائمه اطهار و زراری پاکشان امام‌زادگان پا گذاشتند منشأ خیر و برکت شده‌اند.

وی افزود: امروز بقعه‌های متبرکشان ملجأ و پناه مردم ولایتمدار قرار گرفته است، امام‌زادگان منشأ معرفی اسلام ناب بوده و در تربیت جامعه نقش بسزایی داشته‌اند و باید تلاش کنیم تا این کنگره نسبت به سایر همایش‌ها و کنگره‌هایی که برگزار شده است از کیفیت و محتوای بالاتری برخوردار باشد.

وی خاطر نشان کرد: به لطف خدا امروز ایران اسلامی به برکت بارگاه نورانی و ملکوتی حضرت امام رضا(علیه‌السلام) از تلالو و نورانیت خاصی بهره مند است و خدمات و تلاش‌های آستان قدس رضوی در معرفی سیره و منش ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، خاصه حضرت رضا(علیه‌السلام) کاملا مشهود است و باید از این ظرفیت بالا و بی‌نظیر نهایت استفاده در ارتقاء سطح کیفی کنگره داشته باشید.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: باید برنامه‌های فاخری برای کنگره تدارک دیده شود، برنامه‌ها باید مستدل، منطقی و متین باشد و از کارهای احساسی و رونمایی پرهیز شود و برگزاری کنگره در شهرستان باید بتواند تا چند سال عطر و بوی اهل بیت(علیهم‌السلام) را در منطقه بیش از گذشته به مشام برساند.

ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطر نشان کرد: در برگزاری کنگره باید سه هدف کلی اولاً ارتقاء معرفت در مخاطبین و ترویج فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) و اطاعت پذیری از ولایت، دوماً افزایش محبت و علاقه و دلبستگی به اهل بیت(علیهم‌السلام) و سوماً تبلیغ قرآن و اهل بیت مدنظر باشد.

در ادامه وی افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر ترویج شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی می‌توان این مهم را از سیره و روش امام‌زادگان استخراج و به مخاطبین ارائه نمود.

وی همچنین مشارکت همه آحاد مردم در برگزاری کنگره را خواهان شد و تأکید نمود: از همه اقشار و صنوف شامل روحانیت، دانشگاهیان، دانش‌آموزان، فرهنگیان، پزشکان، اصناف و بازاریان، دامداران، کشاورزان و رانندگان متناسب با نوع حرفه و شغل آنان دعوت به همکاری گردد.

حجت‌الاسلام محمدی در پایان تصریح کرد: بسیاری از این اشخاص دارای فکر و اندیشه نو هستند و اگر به آنان اعتماد کنید و دعوت به همکاری نمائید قطعاً در تحقق اهداف کنگره موفق خواهید بود.

در این دیدار ابتدا سپهریان مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(علیه‌السلام) گزارش مبسوطی از خدمات و تلاش‌های ارزنده آستان قدس رضوی و مدیریت توانمند اسلامی پس از گذشت دو دهه از صدور حکم تاریخی مقام معظم رهبری مبنی بر تفویض تولیت مراقد حضرت حسین بن موسی الکاظم(علیه‌السلام) طبس و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(رحمه‌الله‌علیه) کاشمر به تولیت عظمای آستان قدس رضوی حضرت آیت الله واعظ طبسی ارائه و بیان داشت: به لطف خدا ثمرات این فرمان تاریخی امروز در شهرستان طبس و کاشمر بسیار مشهود است و این دو بقعه متبرکه با شکل بسیار باشکوه و متناسب با معماری اسلامی بازسازی و احیاء شده است به گونه‌ای که سالیانه بیش از ۶ میلیون زائر توفیق تشرف به این دو مکان مقدس را داشته و از برنامه‌های فرهنگی، خدمات و تسهیلات رفاهی فراهم شده استفاده می‌کنند.

حمزه سپهریان افزود: تمامی زیرساختارهای لازم برای برگزاری کنگره ملی امام‌زادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(علیه‌السلام) در دهه کرامت سال ۹۴ در شهرستان طبس فراهم شده و از تعامل و هم افزایی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز تقدیر و تشکر نمود.

مهدی قاسم‌زاده خبرنگار افتخاری پایگاه اطلاع رسانی طبس و روابط عمومی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − دو =