بی‌حرمتی به پیامبر(ص) مصداق روشنی از دشمنی غربی‌ها با اسلام است

حجت‌الاسلام زنجانی‌طبسی با بیان اینکه بی‌حرمتی به پیامبر(ص) مصداق روشنی از دشمنی غربی‌ها با اسلام است، اظهار داشت: این فعالیت‌ها توسط صهیونیست و با هدف ایجاد تفرقه در بین مسلمانان طراحی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، تجمع بزرگ «من پیامبر را دوست دارم» در رواق امام خمینی(ره) حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام زنجانی‌طبسی اظهار کرد: آزادی بیان و عقیده یکی از مبانی اعتقادی تفکر لیبرالیسم است و معتقد است انسان‌ها در عقیده و بیان آزاد هستند و هیچ کس نباید مانع شود.

وی اضافه کرد: این موضوع در بین خود غربی‌ها دارای موافقین و مخالفین است، موافقین بر این باورند که آزادی بیان به طور مطلق و بدون ترس از دخالت ملت‌ها و دولت‌هاست و گروه دوم می‌گویند آزادی بیان باید قانونمند و مشروط باشد.

وی گفت: ضرورت و اهمیت بیان عقیده و بیان این است که آزادی بیان ابزار مهمی است برای ارتباط انسان‌ها با یکدیگر است و موجب رشد علم و فرهنگ و توسعه جوامع می‌شود.

وی دنبال کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد پله‌های علم و ترقی را طی کند باید در جامعه آزادی بیان باشد و نمی‌شود در جامعه‌ای دهان دانشمندان را بست و انتظار پیشرفت داشت.

وی اظهار داشت: آزادی بیان یک نعمت بزرگ الهی است و اسلام اهمیت زیادی به آن داده شده به خصوص در صدر اسلام و همین موجب گسترش دین اسلام شد.

حجت‌الاسلام زنجانی‌طبسی با اشاره به آزادی بیان در اسلام، نهی از کتمان حقیقت، بیان نیکو، مشورت کردن و امر به معروف و نهی از منکر را از مبانی آزادی بیان در قرآن برشمرد.

وی گفت: در اسلام محدودیت‌هایی برای آزادی بیان دارد ممنوعیت توهین به مقدسات و توهین به دیگران، محدودیت حتک حرمت افراد، لزوم حفظ اصول و چارچوب اخلاقی، ممنوعیت توطئه و براندازی، ضرورت حفظ قانون

زنجانی‌طبسی اقدام اخیر روزنامه شارلی ابدو فرانسه در بازنشر کاریکاتور موهن درباره پیامبر اکرم(ص) و اهانت به دین اسلام و مسلمانان جهان را غیرعاقلانه توصیف و آن را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه این بی‌حرمتی مصداق روشنی از دشمنی غربی‌ها با اسلام است، اظهار داشت: این فعالیت‌ها توسط صهیونیست و با هدف ایجاد تفرقه در بین مسلمانان طراحی شده است.

زنجانی‌طبسی تاکید کرد: به آنهایی که مسبب این کار بوده و چنین اقدامی را به بهانه آزادی بیان تایید کرده‌اند می‌گوییم که چنین اقداماتی منجر به رسوایی خود ایشان خواهد شد.

در پایان حاضرین در محفل هم‌صدا با تمامی مسلمانان جهان با سردادن شعارهایی هتک حرمت به ساحت نبی مکرم اسلام را محکوم کردند.

خبرنگار: ۱۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =