دین اسلام بر همه مکاتب و روش‌ها حاکمیت پیدا خواهد کرد/ انتقاد امام جمعه طبس از عملکرد وزارت ارشاد

امام جمعه طبس گفت: دین اسلام بر همه مکاتب و روش‌ها حاکمیت پیدا خواهد کرد، اگر چه کافران و مشرکان نخواهند، همچنان که امروز شاهد این هستیم که انقلاب اسلامی زمینه رشد اسلام را در همه دنیا فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت‌الاسلام ابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه اول نماز جمعه این هفته طبس اظهار داشت: دین اسلام بر همه مکاتب و روش‌ها حاکمیت پیدا خواهد کرد، اگر چه کافران و مشرکان نخواهند، همچنان که امروز شاهد این هستیم که انقلاب اسلامی زمینه رشد اسلام را در همه دنیا فراهم کرده است.

وی افزود: در عین حالی که مجله فرانسوی به پیامبر اسلام توهین کرده بود، روز گذشته مهمترین روزنامه فرانسه خبری را مبنی بر این که فروش قرآن در هفته‌های گذشته در فرانسه چند برابر شده است منتشر کرد.

امام جمعه طبس با بیان این که مردم به قرآن روی آورده‌اند و با فرهنگ قرآن آشنا می‌شوند گفت: حقیقت و فرهنگ قرآن در جامعه رو به رشد است و این از برکات انقلاب اسلامی و خون شهداست.

وی افزود: برای این که تمدن اسلامی در دنیا هر چه زودتر تحقق پیدا کند راهکارهایی وجود دارد که باید مسئولین به این موارد توجه بیشتری کنند.

وی ادامه داد: باید تاکید بر اسلامیت نظام شود، نگذاریم برخی از آداب و رسوم و چیزهایی که وجهه اسلامی ندارد در جامعه ما رواج پیدا کند و ارزش های اسلامی در جامعه باید روز به روز پر رنگ‌تر شود.

امام جمعه طبس به دیگر راهکارهای تحقق تمدن اسلامی در دنیا اشاره کرد و گفت: برای تحقق تمدن اسلامی در دنیا نباید به کسی ظلم کنیم و نباید شانه زیر بار ظلم بدهیم و این پیام اسلام و انقلاب است.

وی ادامه داد: باید بر مردم سالای دینی تکیه و به مردم توجه کرد و احترام گذاشت، در حل مشکلات آنان نهایت تلاش را انجام داد و باید هم به قدرت‌ها و هم ضعف‌هایی که در نظام و کشور داریم توجه کنیم.

وی افزود: نباید ضعف‌ها را از آنچه که هست بزرگتر جلوه دهیم که موجب یأس و نا امیدی مردم شود و باید قدرت‌ها و زمینه‌های پیشرفت را دید و آن‌ها را تقویت نمود تا زمینه تحقق تمدن اسلامی در جهان به صورت شایسته فراهم شود.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک دهه فجر گفت: روز ۲۲ بهمن روز بسیار با اهمیتی است و ان‌شاءالله همه مردم در سراسر کشور به صورت گسترده و آگاهانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت خواهند نمود.

امام جمعه طبس استقامت بر آرمان‌های انقلاب و نظام، وحدت، ایستادگی بر اصول انقلاب، ایستادگی بر اسلامیت نظام، ایستادگی بر مردم سالاری دینی، ایستادگی بر عدالت اجتماعی و تاکید بر استکبارستیزی را از جمله پیام‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن برشمرد.

حجت‌الاسلام ابراهیم مهاجریان‌مقدم گفت: در برنامه‌های وزارت ارشاد چه در ساخت بعضی از سریال‌ها یا انتشار بعضی از کتاب‌ها یا برگزاری برخی از جشنواره‌ها ارزش‌های اسلامی و انقلابی کمتر مورد توجه قرار گرفته که دلسوزان اسلام و انقلاب را متاثر کرده و مراجع عظام تقلید اظهار نگرانی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: انتظار این است که وزیر محترم ارشاد توجه کنند و برنامه های وزارت ارشاد به گونه‌ای باشد که با معیارهای اسلامی و انقلابی هماهنگی داشته باشد.

امام جمعه طبس با اشاره به گزارش چند روز قبل سخنگوی وزارت کشور مبنی بر تغییر ۳۱ استاندار، ۳۶۴ فرماندار و ۵۹۴ بخشدار در این دولت گفت: به وزیر کشور و سخنگوی وزارت کشور می‌گویم که این اقدامات به نظر ما افتخار و مباهات ندارد.

وی با طرح این سوال که آیا واقعا این نیروها ارزشی نبوده‌اند و شما نیروهای ارزشی را جایگزین کرده‌اید گفت: باید همه توجه کنند که در عزل و نصب ها نیز اصول نظام و انقلاب و ارزش‌های اسلامی رعایت شود و همانطور که بارها مقام معظم رهبری تذکر دادند باندبازی در عزل و نصب‌ها دخالت نداشته باشد.

وی در پایان خواستار رسیدگی به پروژه پارک خندق واقع در جنب مسجد جامع طبس شد و از شورای شهر و شهرداری طبس خواست تا در تکمیل این پروژه تسریع کنند.

سالروز بیعت همافران نیروی هوایی ایران با امام خمینی(ره)، شکسته شدن حکومت نظامی در سال ۵۷ به دستور حضرت امام(ره) و پرتاب چهارمین ماهواره ایران به فضا در چند روز گذشته از مواردی بود که امام جمعه طبس در خطبه‌های نماز جمعه به آن‌ها اشاره و پیرامون هر یک توضیحاتی را ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یک =