نخبگان راه میان‌بر توسعه پایدار

توسعه منطقه باید به دست نخبگان منطقه صورت پذیرد، باید راهکاری اندیشه شود تا از ظرفیت نخبگان غیر مقیم منطقه که پتانسیل بسیار بزرگی محسوب می‌شود استفاده شود و در توسعه منطقه مشارکت فعال داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس: همایش توسعه پایدار با مشارکت بنیاد نخبگان استان و با محوریت بررسی راهکارهای ایجاد اشتغال در منطقه دستگردان برگزار شد.

این همایش با حضور دکتر عبدالله زاده نماینده مردم مجلس شورای اسلامی شهرستان فردوس، طبس، سرایان و بشروئیه ، اخوان صفار سرپرست معاونت استانداری و فرماندار ویژه شهرستان طبس و دکتر احمدی‌زاده رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی و حسینی معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان جنوبی چهارشنبه ۲۷ اسفندماه در شهر عشق آباد طبس برگزار شد.

دکتر احمدی‌زاده در این همایش گفت: مردم شهرستان طبس بسیار فرهنگی، کوشا و متدین هستند، توسعه پایدار به معنی بهره‌وری از منابع برای رفاه و ذخیره برای آیندگان است، باید یک ظرفیت‌سنجی دقیق از منطقه به وجود آید و یک آمایش کلی صورت گیرد و بر اساس ظرفیت منطقه برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: توسعه منطقه باید به دست نخبگان منطقه صورت پذیرد، باید راهکاری اندیشه شود تا از ظرفیت نخبگان غیر مقیم منطقه که پتانسیل بسیار بزرگی محسوب می‌شود استفاده شود و در توسعه منطقه مشارکت فعال داشته باشند.

اکبری رئیس مرکز رشد و واحدهای فناور پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان این که توسعه فقط توسط مردم منطقه صورت می‌گیرد افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه باید به سمت صنایع و کارگاه‌های واسطه و مبدل رفت تا از خام فروشی پرهیز شود که خود باعث ارز آوری و اشتغال می‌شود.

اخوان صفار سرپرست معاونت استانداری و فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت باید ستاد توسعه پایدار تشکیل گردد تا در طول سال و به طور برنامه‌ریزی شده مطالب و ایده‌ها را پیگیری کنند.

در ادامه دکتر عبدالله زاده نماینده مجلس شورای اسلامی مردم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشروئیه با بیان این که توسعه وابسته به نیروی انسانی می‌باشد افزود: مردم باید با اتحاد و انسجام دست به دست هم داده و به توسعه منطقه و شهرستان کمک کنند.

وی افزود: اقدامات و پیشرفت‌های صورت گرفته به خاطر یکپارچگی و وحدت مردم و همراهی آنها با مسئولان می‌باشد.

بخشدار بخش دستگردان از تلاش‌های بنباد نخبگان و به خصوص برگزاری اردوهای جهادی در منطقه تشکر کرد.

در پایان همایش از ۳۳ دانش آموز و دانشجوی دارای استعداد برتر منطقه با همکاری بنیاد نخبگان استان تقدیر شد.

خبرنگار بخش دستگردان پایگاه اطلاع‌رسانی طبس: علی رجب‌زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =